طوفان گسترده در شرق آمریکا/ گردباد در واشنگتن و نیویورک

طوفان موسوم به دبی روز جمعه به وقت محلی در آمریکا با باران شدید، سیل و گردباد همراه شد و  صدها کیلومتر سواحل شرق این کشور را فرا گرفت و موجب اخطار سیل و گردباد در ایالت های واشنگتن و نیویورک شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طوفان روز جمعه به وقت محلی وضعیت حاره ای خود را از دست داد، اما ارزیابی ها همچنان حاکی از قوی بودن آن است که این امر مقامات آمریکایی را وادار به صدور هشدار گردباد و سیل برای واشنگتن دی سی و سیل ناگهانی در سه ایالت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی از جمله سی ان ان، این طوفان منجر به وزیدن بادهایی به سرعت 35 مایل در ساعت همراه با تندبادهای قوی‌تر در اواخر صبح جمعه شد و پس از چند روز فعالیت بر فراز کارولینا، شمال شرقی آمریکا را در نوردید و شرایط خطرناک وقوع سیل ایجاد کرد.

بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی از زمان وقوع طوفان دبی در روز دوشنبه که وارد ایالت کالیفرنیا شد حداقل ۷ نفر در مناطق جنوب شرقی آمریکا جان خود را از دست دادند. مقامات آمریکایی همچنین گفتند که بارندگی‌ها و اد شدید ناشی از این طوفان موجب تخریب خانه‌ها آبگرفتگی معابر شهرها و همچنین گرفتار شدن مردم در خودروها شده است.

بارندگی سیل آسای طوفان دبی بعدازظهر روز جمعه باعث بروز هشدار سیل خطرناک در مرز پنسیلوانیا و نیویورک شد. این بارندگی ها همچنین منجر به صدور هشدار اضطراری سیل ناگهانی، شدیدترین هشدار سیل، برای شهر استوبین در جنوب نیویورک و پس از آن برای شهرهای مجاور وایتسویل و اندور شد. یک هشدار مشابه دیگر نیز در شهر وستفیلد در شمال پنسیلوانیا صادر شده است. به گفته سرویس ملی هواشناسی آمریکا، همه این مناطق با سیل خطرناک مواجه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.