رایزنی امیر قطر با ماکرون / حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از بیانیه آتش‌بس غزه

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه اوضاع غزه گفت‌وگو کرد.

ماکرون امروز همچنین در حساب کاربری خود در ایکس با اشاره به بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا درباره آتش‌بس غزه نوشت: ما به طور کامل از میانجیگران مصری، آمریکایی و قطری حمایت می‌کنیم.

خبر مرتبط
چرا نتانیاهو از تبادل اسرا با حماس امتناع می‌کند؟

روزنامه عبری معاریو نوشت: مشکل این است که نتانیاهو مدت‌هاست دیگر بر اوضاع کنترل ندارد و از یک طرف آلت دست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی و «بتسئلیل اسموتریچ» وزیر دارایی خود و از طرف دیگر همسر و پسرش شده است و دیگر نمی‌دانیم که باید از کدام طرف بیشتر بترسیم.

کشورهای آمریکا، قطر و مصر بامداد جمعه و در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تاخیری نهایی شود. این کشورها گفته‌اند تنها جزئیات توافق باقی مانده است و باید روی آن کار شود.

طبق این بیانیه، «پس از ماه‌ها فعالیت، میانجیگران آماده هستند تا پیشنهاد نهایی را به حماس و اسرائیل ارائه کنند.»

این کشورها از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند تا مذاکرات را در دوحه و یا قاهره از سر بگیرند تا در یک هفته جزئیات پایانی را نهایی کرده و اجرای آن را آغار کنند.

ماکرون افزود: جنگ غزه باید متوقف شود و این باید برای همه روشن باشد.

او اظهار داشت، توقف جنگ برای مردم غزه و گروگان‌ها و نیز برای ثبات منطقه‌ که در معرض خطر قرار دارد دارای اهمیت بسزایی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.