اعلام نظر هند درباره مقاصد آتی شیخ حسینا

خبرگزاری رویترز از مبدا «دهلی‌نو» با انتشار این خبر افزود: وزارت امور خارجه هند روز پنجشنه اعلام کرد که پیشبرد امور در مورد مقاصد آتی شیخ حسینا نخست وزیر برکنار شده بنگلادش، به خودی وی مربوط است.

بنابراین گزارش، «راندیر جیسوال» سخنگوی وزارت امور خارجه هند در این باره گفت:درست نیست تا در مورد برنامه های او صحبت کنیم.

خبر مرتبط
سوگند رئیس دولت موقت بنگلادش در داکا

برنده جایزه صلح نوبل، به عنوان رئیس دولت موقت بنگلادش سوگند یاد کرد.

این گزارش افزود: «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) دراین باره نوشت که وی با وزیر امور خارجه انگلیس درباره وضعیت بنگلادش و غرب آسیا گفت و گو کرده است.

شیخ حسینا، ۷۶ ساله که از سال ۲۰۰۹ میلادی به مدت ۱۵ سال نخست وزیر بنگلادش بود، به دنبال نا آرامی های یکماه اخیر پس از کناره گیری از سمت خود به هند گریخت و در نزدیکی یک پایگاه هوایی در نزدیکی دهلی نو به سر می برد.

رسانه‌های هندی گزارش دادند که بالگرد حامل نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش که در بحبوحه افزایش درگیری‌ میان معترضان و دولت این کشور، داکا را ترک کرده بود، دوشنبه (۱۵ مرداد) در فرودگاه نظامی «قاضی‌آباد» این کشور به زمین نشست.

درحالی وزارت امور خارجه هند حاضر به پاسخ گویی در باره آینده شیخ حسینا نشد که هم اکنون، بنگلادش خود را برای تشکیل دولت موقت به ریاست « محمد یونس» ۸۴ ساله و برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۶ آماده می کند؛ وی ساعاتی پیش از اروپا وارد داکا شد و مورد استقبال فرمانده ارتش بنگلادش قرار گرفت.

وی در بدو ورود به فرودگاه داکا خواستار برقراری نظم و قانون و آرامش در این کشور شد.

یونس در فروگاه داکا گفت که امروز روز باشکوهی برای بنگلادش بوده و این کشور پیروزی جدید خلق و دومین استقلال خود را کسب کرده است.

قرار است وی اواخر امروز برای ریاست دولت موقت ادای سوگند کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.