قاهره: به اروپا و آمریکا درباره اقدامات خطرناک اسرائیل هشدار دادیم

وزیر خارجه مصر در رایزنی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه ایران، گفت کشورش «به همه طرف‌های اروپایی و آمریکا در قبال اقدامات خطرناک اسرائیل هشدار داده و امیدوار است تنش‌ها در منطقه کاهش یابد».

باقری با اشاره به برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده پیرامون بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه و نیز نقض امنیت و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو سازمان همکاری اسلامی توسط رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد نشست سازمان همکاری اسلامی برای جهان اسلام و موضوع فلسطین مفید و موثر بوده و بتواند با سازوکارهای تهدیدی و تنبیهی، از وحشی‌گری نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی جلوگیری نماید.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به رویکرد آمریکا و دولت‌های اروپایی در عدم محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت آقای هنیه گفت: رژیم صهیونیستی عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع خود، در عمل با عامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه مقابله خواهد کرد.

بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن اشاره به اقدامات تنش‌زای رژیم اشغالگر قدس در منطقه و عدم به نتیجه رسیدن آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی خاطر نشان کرد: مصر به همه طرف‌های اروپایی و آمریکا در قبال اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی هشدار داده و امیدوار است تنش‌ها در منطقه کاهش یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.