اما و اگرهای سفر ناگهانی دیپلمات اردنی به ایران

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته ایمن صفدی وزیر خارجه اردن وارد ایران شد تا با علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه و مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران دیدار و گفتگو کند. این دیدار در حالی انجام شد که چند ساعت پیش از آن، آنچنان ه که باقری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود، ۲ بار به صورت تلفنی در مورد آخرین تحولات منطقه به خصوص جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در تهران رایزنی و گفتگو کرده‌ بودند.

صفدی همچنین در نهاد ریاست جمهوری به دیدار مسعود پزشکیان رفت و گفت: «اردن به دنبال گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی و تلاش مشترک برای ایجاد ثبات، امنیت و آرامش بیشتر در منطقه است. اردن تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را از همان ابتدا قویا محکوم کرده است.» وی همچنین با اشاره به محکومیت ترور شهید هنیه از سوی کشورش، این اقدام را در جهت تلاش نتانیاهو برای گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه دانست. ایمن الصفدی با اشاره به تمایل کشورش برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از بررسی راه‌های گسترش روابط دو کشور در این سفر خبر داد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پایان پاییز روابط ایران و اردن؟/ انحراف معیار کشورهای عرب به نفع ایران» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.