پشت پرده ماموریت هولناک نتانیاهو/ پلن پرهزینه «بی بی» چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، پل پیلار، استاد دانشگاه و عضو سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا با انتشار یادداشتی در ریسپانسیل استیت کرفت مدعی شد: ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در ایران، تقریباً به طور قطع توسط اسرائیل یا عناصری که از طرف اسرائیل عمل می کنند، هیچ تأثیر مثبتی بر امنیت این رژیم نمی گذارد و در عوض پتانسیل جنگ و ویرانی بیشتر در خاورمیانه را افزایش خواهد داد.ایران متعهد شده که به این ترور پاسخ دهد، فارغ از این که قربانی این ترور، ایرانی نبود. این حمله در قلب ایران اتفاق افتاد و میهمان خارجی که برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به این کشور سفر کرده بود، هدف قرار گرفت؛ گزاره‌ای که واکنش تند تهران را به دنبال داشت.

به ادعای پیلار، تصمیم گیرندگان ایران طبیعتا برای پاسخ به اسرائیل ملاحظاتی را لحاظ می کنند چرا که خواهان جنگ نیستند. ایران بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری اش در دمشق،  این بازیگر را هدف حملات موشکی و پهپادی اش قرار داد، اما برای جلوگیری از تشدید تنش ها تلاش کرد تا خسارات وارده را به حداقل برساند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «ماموریت شوم ماشین جنگی اسرائیل؛ پشت پرده عملیات نتانیاهو برای ترور اسماعیل هنیه/ چرا اسرائیل به صلح نه می گوید؟»‌ بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.