​​​​​​​هشدار کانادا به شهروندانش/ از سفر به اسرائیل خودداری کنید

دولت کانادا در بیانیه‌ای با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی در این منطقه به شهروندان این کشور هشدار داد که از هرگونه سفر به رژیم صهیونیستی خودداری کنند.

این بیانیه می‌افزاید: در صورت تشدید تنش‌ها در منطقه و تعلیق احتمالی کلیه پروازهای تجاری، شهروندان کانادایی که امکان خروج از (رژیم) اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه را نداشته باشند، نباید برای خارج شدن از آنجا به دولت کانادا تکیه کنند.

به نوشته تارنمای تورنتو سیتی نیوز، دولت کانادا پیش‌تر نیز به شهروندان خود توصیه کرده بود که از انجام هر گونه سفر غیرضروری به رژیم صهیونیستی، کرانه باختری و نوار غزه اجتناب کنند.

خبر مرتبط
حزب‌الله لبنان بیانیه صادر کرد/ حمله موشکی به ۲ شهرک اسرائیل

حزب‌الله لبنان ۲ شهرک و ۲ موضع نظامی اسرائیل را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس پیشتر با اشاره به گسترش تنش‌ها در منطقه در پیامی، اعلام کرد: پیام من به شهروندان انگلیسی در لبنان واضح است، همین حالا آنجا را ترک کنید.

لمی در این پیام با بیان اینکه در حال حاضر شدت تنش‌ها در منطقه بسیار زیاد است، گفت: وضعیت کنونی حتی می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه به تلاش شبانه‌ روزی لندن برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچکس نیست، تاکید کرد: عواقب گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند فاجعه‌بار باشد و به همین دلیل ما همچنان خواستار تنش‌زدایی و روی آوردن به راه حل دیپلماتیک برای کنترل اوضاع هستیم.

در همین ارتباط سفارت آمریکا در لبنان نیز پیش از این در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه چندین شرکت هواپیمایی پروازهای خود به لبنان را به حالت تعلیق در آورده یا لغو کرده‌ و اکثر بلیت‌های خطوط هوایی باقی‌مانده نیز پیشتر به فروش رفته است، به شهروندان خود توصیه کرد تا هرچه زودتر و تا زمانیکه هنوز پروازهای تجاری در دسترس است، نسبت به ترک خاک لبنان اقدام کنند.

از سوی دیگر سفارت انگلیس در لبنان هم در بیانیه مشابه‌ای خطاب به شهروندان خود نوشت: اگر هنوز در لبنان هستید به شما توصیه می‌کنیم تا زمانی که هنوز پروازهای تجاری در دسترس هستند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن لبنان را ترک کنید.

در همین حال شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، روز شنبه اعلام کرد که تعلیق پروازهای خود بین پاریس و بیروت را دست‌ کم تا ۶ آگوست (۱۶ مرداد) تمدید می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز شنبه شب اعلام کردند که شرکت هواپیمایی اسرائیل ایر رژیم صهیونیستی پروازهای داخلی امشب بین فرودگاه ایلات و بن‌گوریون در تل آویو را به سبب اوضاع امنیتی، لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، پروازهای بین فرودگاه‌های اللد و ایلات نیز تا صبح یکشنبه لغو شده است.

تاکنون بیش از ۱۵ شرکت هواپیمایی بین المللی از بیم حمله تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی پروازهای خود را به تل آویو لغو کردند و فرودگاه بن گوریون خالی از مسافر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.