پوتین پیام تبریک صادر کرد

پوتین در پیامی که در وب سایت کرملین منتشر شد، تصریح کرده است: «رفیق عزیز، تو لام، لطفاً تبریک صمیمانه مرا به خاطر انتخاب خود به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام بپذیرید.»

خبر مرتبط
پوتین خطاب به کیم جونگ اون: همواره می‌توانید روی کمک ما حساب کنید

کرملین امروز اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه با رهبر کره شمالی به دلیل وقوع سیل در شمال غرب این کشور ابراز همدردی کرده و به وی تسلیت گفته است.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، رئیس جمهور روسیه در ادامه پیام خود ابراز داشت: «انتظار دارم که گفت‌وگوی سازنده و همکاری مشترک ما در مورد موضوعات مبرم دوجانبه و بین‌المللی ادامه یابد. این قطعاً در راستای منافع اصلی مردم روسیه و ویتنام و تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.»

وی همچنین تاکید کرد که نتیجه نشست عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام بر اقتدار والای لام تاکید دارد زیرا به سهم وی در تضمین توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور و پیشبرد موقعیت‌های آن در صحنه بین‌المللی پی می‌برد.

رئیس جمهور روسیه برای لام در کار خود به عنوان رهبر و رئیس دولت و همچنین سلامتی و رفاه آرزو کرد.

در پی درگذشت «نگوین فو ترونگ» دبیرکل حزب خلق ویتنام، روز شنبه، این حزب نشستی برگزار و «تو لام» رئیس‌جمهور این کشور را به عنوان دبیر حزب خلق ویتنام انتخاب کرد.

وی در این نشست، متعهد شد که اتحاد و همبستگی در درون حزب را تقویت کند و به مبارزه با فساد و پدیده های منفی ادامه دهد تا تفکر، عمل و اراده حزب را با قلب مردم همسو کند.

«شی جین‌پینگ» دبیر کل حزب خلق و رئیس‌جمهوری چین هم در پیام تبریک به تو لام از آمادگی کشورش بر توسعه همکاری دوجانبه با ویتنام برای پیشبرد طرح جامعه «چین ـ ویتنام» با آینده مشتک، توسعه دوستی سنتی، تحکیم اعتماد سیاسی متقابل، تعمیق ارتباطات راهبردی و ترویج همکاری عملی، خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.