اولین واکنش پاکستان به ترور اسماعیل هنیه در تهران

وزارت امور خارجه پاکستان، امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران را محکوم کرد.

خبر مرتبط
شورای نگهبان بیانیه صادر کرد/ واکنش به ترور اسماعیل هنیه

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای نسبت به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس واکنش نشان داد.

پیش از این حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند. روابط عمومی سپاه پاسداران افزود که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خبر مرتبط
پیام پورمحمدی در پی ترور اسماعیل هنیه/ سرنوشت سخت در انتظار جنایتکاران

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پیامی، شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

در بیانیه پاکستان که در صفحه رسمی وزارت امور خارجه پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: ما به خانواده اسماعیل هنیه و ملت فلسطین تسلیت می‌گوییم.

وزارت امور خارجه پاکستان با تروریستی خواندن این اقدام بیان کرد: پاکستان تروریسم را در تمامی اشکال و نمودهای آن، از جمله کشتارهای فراقانونی و خودسرانه را فارغ‌ از انگیزه‌های آن محکوم می‌کند.

این مطلب می‌افزاید: زمان انجام شدن این اقدام غیرعقلانی، مصادف با تحلیف رئیس‌جمهور ایران که در آن چندین تن از مقامات بلندپایه، از جمله معاون نخست‌وزیر پاکستان در آن شرکت کرده بودند، عمیقا ما را بهت‌زده کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین گفت: پاکستان نگران ماجراجویی اسرائیل در منطقه است. اقدامات اخیر آن گسترش جدی تنش‌ها در منطقه‌ای بی‌ثبات است که تلاش‌ها برای صلح را تضعیف می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.