سهم ۵ میلیارد دلاری کالاهای اساسی و دارو از تخصیص ارز

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی برای «کالاهای اساسی و دارو » ۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار، ‌برای «کالاهای تجاری و بازرگانی» ۱۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار و برای «خدمات» ۴۱۸ میلیون دلار و برای «واردات در مقابل صادرات» ۴۱۸ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.

خبر مرتبط
این وزارت مجاز به واردات اتوبوس کارکرده شد

طبق تصویب‌نامه هیأت وزیران و ابلاغیه گمرک ایران، وزارت صمت مجاز به واردات اتوبوس کارکرده با عمر کمتر از پنج سال شد.

 بر اساس گزارش بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل «گندم»، «دانه‌های روغنی» و «نهاده‌های دامی» ۴ میلیارد و ۶۹ میلیون دلار، برای «دارو»، «مواد اولیه دارویی» و «تجهیزات پزشکی» یک میلیارد و ۸۴ میلیون دلار و در مجموع ۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

این گزارش حاکی است تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۶۵۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۴۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۹۴۶ میلیون دلار، و «منسوجات و پوشاک» معادل ۶۲۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار، ۱۸۷، ۸۳۷، ۸۹۲ و ۳۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۷ مرداد ماه سال جاری دریافت کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.