چه میزان تاخیر در بلیت‌‌های برگشت اتوبوس‌ اربعین مجاز است؟

سیدکمال هادیانفر با پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصد زائران اربعین ۱۴۰۳، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها ۴.۶ میلیون مسافر در اربعین امسال  از ۶ مرز زمینی و مرز هوایی تردد خواهند داشت.

خبر مرتبط
خبر فوری برای زائران اربعین/فروش ارز از امروز آغاز شد

فروش ارز اربعین که مقرر بود از روز یک‌شنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز شود، به علت تعطیلی ادارات دولتی و شبکه بانکی کشور در جهت صرفه جویی در مصرف انرژی در روز یک‌شنبه، از امروز دوشنبه هشتم مرداد ماه آغاز شد.

وی افزود:‌ برنامه‌ریزی امسال به‌گونه‌ای بوده تا زائران دغدغه حمل‌ونقل نداشته باشند و پیش‌بینی‌هایی برای سازمان راهداری و تأمین اتوبوس انجام شده است، همچنین مقرر شده که ون‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نیز به این فرایند کمک کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ظرفیت قابل توجهی در بخش هوایی برای سفر به شهرهای نجف و بغداد پیش‌بینی‌ و قرار شده ظرفیت پروازهای داخلی به شهرهای مرزی نیز افزایش پیدا کند که برای این کار پروازهای فوق‌العاده پیش‌بینی‌شده است.

خبر مرتبط
هشدار به زائران اربعین ؛همراه داشتن این ضد درد پرمصرف در عراق جرم است

زائران اربعین حسینی، باید توجه داشته باشند که در مراسم پیاده‌روی اربعین، داروهای ممنوعه کشور عراق را همراه خود نداشته باشند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قطارهای فوق‌العاده نیز برای سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: بهتر است فروش بلیت‌ها برای قطار، اتوبوس و هواپیما به‌صورت رفت‌وبرگشت صورت گیرد. برای این‌که زائران در مسیر برگشت به دلیل تاخیرهای احتمالی به مشکل برنخورند، برای بلیت‌های برگشت اتوبوس، تاخیر ۸ ساعته در نظر گرفته شده و مسافران با تاخیر ۸ ساعته نیز می‌توانند از اتوبوس‌ها برای برگشت استفاده کنند.

هادیانفر یادآور شد:با دو شرکت خارجی مذاکره شده تا اتوبوس‌هایی که از تهران به مقصد نجف یا کربلا عزیمت می‌کنند را برای مسافران تامین کنند و تا کنون مذاکرات برای تخصیص ۴۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها انجام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.