اتحاد دفاعی بین این سه کشور بیخ گوش چین+ فیلم

نخستین بار در تاریخ هجدهم آگوست ۲۰۲۳ بود که کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی یک قرارداد سه‌جانبه بزرگ در کمپ‌دیوید به امضا رساندند.

اکنون یازده ماه از توافق سه‌جانبه میان سه کشور می‌گذرد و حالا دوباره آمریکا به آسیا آمده و قراردادی دفاعی با ژاپن و کره جنوبی به امضا رسانده که باز هم به سرخط رسانه‌های جهان تبدیل شده است.

سال گذشته، برای نخستین بار سران کشورهای کره جنوبی و ژاپن به کمپ‌دیوید رفتند و در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا قراردادی را به امضا رساندند. طی این دیدار، برای نخستین بار در دوران بایدن، خبرنگاران هم اجازه پیدا کردند قدم به کمپ دیوید بگذارند.

این روزها در منطقه آسیا، شاهد تحولات بزرگی هستیم. از یک‌سو، چین و فلیپین درگیر تنش‌هایی در منطقه جنوب دریای چین هستند و از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به کره شمالی سفر کرده و دیداری با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشته است.

تنش‌ها در رابطه با چین و تقویت رابطه کره شمالی با روسیه، منجر به نگرانی‌هایی برای آمریکا شده است. برخی از تحلیل‌گران می‌گویند تقویت روابط دفاعی میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی هم در واکنش به همین موارد بوده است.

در ویدیوی بالا، تصاویری از نشست سران سه کشور آورده شده و همچنین به تازه‌ترین تحولات در آسیا پرداخته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.