پزشکیان تکلیف غرب را روشن کرد/ تنها یک راه پیش روی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران با ارسال پیامی برای اعضای محور مقاومت تاکید کرد که دولت چهاردهم نیز به سان دولت های پیشین ایران کنار محور مقاومت خواهد ایستاد. از منظر ناظران، پیام ارسالی رئیس جمهوری میانه رو برای ناظران خارجی روشن است؛ بله پزشکیان از تعامل با غرب می گوید اما ایران در دوان ریاست او قرار نیست در سیاست های منطقه ای اش،  تعامل با همسایگان و محور مقاومت تغییری ایجاد کند. با این همه گروهی از رسانه های غربی ضمن رد این ادعا مدعی اند که پیروزی چهره ای میانه رو به معنای تنش زدایی و روابط گرم میان تهران و غرب است.

 

ورود کرانچ در این باره مدعی شد، گروهی از رسانه های غربی با استناد به برخی از گزاره ها تلاش دارند تا پیام پزشکیان را به گونه دیگری تعبیر کنند. به ادعای آنها موضع گیری اخیر حزب الله که مبنی بر این که در صورت امضای توافق آتش بس میان اسرائیل و حماس بدان احترام می گذارد، سیگنالی است از جانب تهران. این رسانه ها پا را فراتر گذاشته و حتی حمله ادعایی به بلندی های جولان و یا غرب سرزمین های اشغالی را نیز به تهران نسبت می دهند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیام پزشکیان به غرب؛ تعبیر آمریکا از پلن منطقه‌ای دولت چهاردهم/ آیا غرب راهی برای تعامل با ایران می‌یابد؟» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.