دیپلمات سابق آمریکایی: دموکرات‌ها با انتخاب هریس مرتکب اشتباه شدند

تهران- ایرنا- جیمز کاردن دیپلمات بازنشسته و مشاور سابق بخش آمریکای کمیسیون ریاست جمهوری دو جانبه با روسیه، گفت: دموکرات‌ها با انتخاب کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور مرتکب اشتباه شدند.

 کاردن با بیان اینکه بهتر بود حزب دموکرات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را به عنوان نامزد خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور حفظ می‌کرد، اظهار کرد: هریس نمی‌تواند مناظره کند و حتی از عهده انجام یک سخنرانی هیجان‌انگیز نیز برنمی‌آید.

این دیپلمات سابق ایالات متحده همچنین با بیان اینکه انتخاب هریس به عنوان نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور اقدام احمقانه‌ای بود و آمریکایی‌های هوادار نامزدی هریس با حضور در کارزارهای انتخاباتی معاون رئیس جمهور آمریکا شناخت بسیار بیشتری نسبت به او پیدا خواهند کرد، تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای شکست دادن هریس در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مشکل چندانی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات ۵ نوامبر امسال (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات، روز یکشنبه (۲۱ جولای / ۳۱ تیر) به وقت محلی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و اعلام کرد که در روزهای آتی درباره این تصمیمش با مردم آمریکا سخن خواهد گفت.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اکنون چهار ماه قبل از مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رقابت برای در اختیار گرفتن سکان کاخ سفید دچار تغییر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.