عصبانیت اردوغان از کنگره آمریکا: باید برای تجلیل از نتانیاهو شرمسار باشید

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از تجلیل از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره ایالات متحده انتقاد کرد و گفت جهان شاهد تشویق یک قاتل نسل‌کُش در کنگره آمریکا بود.

اردوغان با بیان اینکه آمریکایی‌ها دائما درباره دموکراسی و حقوق بشر برای جهانیان سخنرانی می‌کنند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «هیتلر زمانه» خطاب کرد و گفت قانون‌گذاران ایالات متحده باید از مراسمی که برای او برپا کردند شرمسار باشند، اما نیستند.

خبر مرتبط
نتیجه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا مشخص شد

برای بسیاری از اسرائیلی ها، سخنانی که نتانیاهو در کنگره گفت مهم نبود، مهم چیزهایی است که نگفت.

اردوغان با اشاره به آمار جدیدی که در نشریه انگلیسی «لنست» درباره تعداد تلفات جنگ غزه منتشر شده، گفت: «وقتی یک سلّاخ که مسئول مرگ بیش از ۱۵۰ هزار فلسطینی است، نه‌تنها مورد استقبال قرار می‌گیرد، بلکه سخنرانی توهم‌آمیزش را تشویق هم می‌کنند، ما در این لحظه با فقدان خِرَد (در کنگره آمریکا) مواجه هستیم.»

انتقاد اردوغان از کنگره آمریکا: برای هیتلر زمانه جشن گرفتید! سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

به گزارش روزنامه دیلی صباح، نتانیاهو که این هفته در کنگره ایالات متحده سخنرانی کرد، در اظهاراتی که بویی از صداقت نداشت، گفت در تاریخ جنگ‌های شهری، جنگ غزه یکی از پایین‌ترین میزان تلفات غیرنظامی را داشته است؛ اظهاراتی که خشم شدید جامعه بین‌المللی را در پی داشت.

گرچه نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در کنگره آمریکا با تشویق ایستاده بسیاری از حاضران مواجه شد، اما تقریباً نیمی از اعضای دموکرات کنگره ایالات متحده این سخنرانی را تحریم کرده و در جلسه شرکت نکردند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت نظم جهانی کنونی با هدف حفاظت از منافع اقتصادی، سیاسی، نظامی و دیپلماتیک کشورهایی ایجاد شده که در جنگ جهانی دوم پیروز شدند، اما امروز دیگر این نظام جهانی به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.