ادعای مقام ارشد آمریکایی: در مراحل پایانی توافق آتش‌بس در غزه هستیم

 الجزیره نوشت یک مقام ارشد آمریکایی که نامش ذکر نشده است، گفت: نشانه‌هایی از وجود چارچوب توافق آتش‌بس در غزه وجود دارد و ما در حال تلاش برای تکمیل توافق در مورد نحوه اجرای آن هستیم. وی با بیان اینکه هنوز باید برخی مسائل در مورد اجرای توافق آتش بس حل شود، افزود: مرحله اول توافق شامل آزادی گروگان‌های (اسرای) بالای ۵۰ سال، بیماران و زخمی‌ها در مدت ۴۲ روز است.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت به مرحله دوم توافق مستلزم مذاکرات بیشتر است، گفت: در مراحل پایانی دستیابی به توافق بر سر مرحله اول آتش بس در غزه هستیم. وی افزود: در حال حاضر نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) نمی‌خواهد به توافق برسد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: مذاکرات در حال حاضر با مذاکرات یک ماه پیش کاملا متفاوت است و مسائلی وجود دارد که تا حد زیادی حل شده است.

وی با بیان اینکه توافق نه تنها ممکن، بلکه برای بازگرداندن اسرا ضروری است، گفت: بایدن رئیس جمهور (آمریکا) متعهد است که تمام تلاش خود را برای بازگرداندن گروگان‌های (اسرای) غزه انجام دهد.

این در حالی است که پیش تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که سفر هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی برای رایزنی درباره تبادل اسرا و آتش بس در غزه به قطر تا پس از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تعویق افتاده است.

همچنین برخی از مقامات پیشین و حال حاضر رژیم صهیونیستی معتقدند که نتانیاهو در مسیر انجام توافق آتش بس سنگ اندازی می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.