تصاویری عجیب از برف روبی در این شهر در اوج گرما + عکس

در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور دمای هوا به بالای ۵۰ درجه رسیده، در مشگین‌شهر راهداران مشغول برف‌روبی در مناطق ییلاقی سبلان هستند.

حاتم طهماس‌پور تصریح کرد: آخرین نقطه مسدود شده سبلان در مناطق ییلاقی مشگین‌شهر با تلاش راهداران بازگشایی شد تا امکان تردد راحت عشایر در مسیر ییلاقی مشگین‌شهر، نیر، سراب فراهم آید.

وی گفت: 9 دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی و سنگین در این مسیر کار برف‌روبی را انجام دادند تا با تلاش 2 ماهه راه‌های عشایری از برف بازگشایی و امکان تردد و عبور و مرور آنها در مناطق ییلاقی سبلان مهیا شود.

خبر مرتبط
موج گرما کشور را فرا می‌گیرد

صادق ضیائیان با اشاره به افزایش دما طی دو روز اخیر،‌ اظهار کرد: مجدداً از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری موج گرما کشور را فرا می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: در استان اردبیل یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که عمده آنها در مناطق کوهستانی و برفگیر است و با شروع کوچ عشایر سعی می‌شود تا این مناطق و مسیرها بازگشایی و امکان تردد مهیا شود.

طهماس‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هوای خنکی را در این مناطق به رغم گرمای شدید جنوب و مرکز کشور شاهد هستیم که انتظار می‌رود هموطنان با سفر به ییلاق ایران از این هوای خنک و زمستان در تابستان بهره برده و از زیبایی‌های طبیعی مناطق عشایری نیز استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اضافه کرد: در کنار مجموعه راهداری، سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در این ایام حضور جامعه عشایری در ییلاقات مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهند و امسال شرایط خوبی را برای زندگی و سکونت عشایر شاهد هستیم.

خبر مرتبط
رگبار باران در تهران و ۱۱ استان دیگر/ گرمای شدید در راه پایتخت

جمعه و شنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می‌شود و فقط طی این مدت به ویژه در ساعات بعد از ظهر در نوار شمالی کشور، رشد ابر و بارش پراکنده را خواهیم داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.