افزایش تولید جهانی ذرت و سویا در سال زراعی جدید

علاوه بر ذرت در خصوص سویا نیز شاهد رشدی ۶ درصدی خواهیم بود، به طوری که تولید جهانی این محصول به ۴۱۴ میلیون تن خواهد رسید. ارزیابی نشان می‌دهد این افزایش عمدتا به دلیل رشد تولید در برزیل، ایالات متحده و آرژانتین صورت گیرد.

خبر مرتبط
این کشور بزرگترین مزرعه گندم جهان را دارد/ معرفی بزرگترین تولیدکنندگان گندم

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بزرگترین مزرعه گندم جهان در منطقه جنوب غربی لتبریج، آلبرتا، کانادا واقع شده است.

شورای بین‌المللی غلات (IGC) پیش‌بینی کرده تولید غلات جهان در سال‌های۲۰۲۴-۲۰۲۵ با ۹ میلیون تن افزایش به ۲ میلیارد ۳۲۱ میلیون تن خواهد رسید که هنوز کمتر از میزان مصرف پیش‌بینی شده ۲میلیارد ۳۲۴ میلیون تن است. در نتیجه، انتظار می‌رود که ذخایر جهانی غلات در سال محصول جدید به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال گذشته کاهش یابد.

انجمن غلات ایران به نقل از «agweb»، اعلام کرد که با افزایش تقاضا برای خوراک دام، مواد غذایی و مصارف صنعتی، پیش‌بینی می‌شود ذخایر جهانی غلات در پایان سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به پایین‌ترین سطح ۱۰ ساله خود یعنی ۵۸۶ میلیون تن برسد.

بر اساس گزارش جدید، چشم‌انداز تولید گندم جهانی در سال‌های زراعی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ با ۸ میلیون تن افزایش به ۸۰۱ میلیون تن خواهد رسید. این رقم نشان‌دهنده رشدی ۸ میلیون تنی نسبت به سال زراعی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ است.

این گزارش همچنین پیش‌بینی خود را برای تولید جهانی ذرت در سال‌های ۲۰۲۴-۲۵ با ۲ میلیون تن افزایش به ۱.۲۲۵ میلیارد تن رساند که نسبت به سال جاری ۱ میلیون متریک افزایش خواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید، تولید جهانی سویا در سال ۲۰۲۴ به ۴۱۵ میلیون تن خواهد رسید که نشان‌دهنده افزایشی ۲۳ میلیون تنی نسبت به سال ۲۰۲۳ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.