واکنش عراق به حمله اسرائیل به یمن

وزارت امور خارجه عراق بامداد دوشنبه حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب یمن را که در نتیجه آن چندین نفر کشته و زخمی شدند، محکوم کرد.

عراق همچنین همبستگی کامل خود را با مردم یمن اعلام و رژیم صهیونیستی را مسؤول هرگونه تنش نظامی در منطقه دانست.

پیش از این نیز کشورهای عمان، عربستان، کویت و دیگر کشورهای اسلامی و عربی حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب یمن را محکوم کرده از جامعه جهانی خواسته بودند که برای حفظ امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی به مسؤولیت شان عمل کنند.

به گزارش ایرنا، جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به نقاطی در بندر الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند. وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافتند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

نیروهای مسلح یمن بامداد جمعه ۲۹ تیر ماه با پهپاد جدید و تهاجمی «یافا» به شهر اشغالی تل‌آویو حمله کرد که در نتیجه آن یک صهیونیست کشته و هشت نفر نیز زخمی شدند.

ارتش و نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ساعتی پس از این حادثه سکوت و اعلام کردند که در حال بررسی موضوع هستند. این نهادها ساعت ها پس از انتشار بیانیه نیروهای مسلح یمن، این حمله را تایید کردند.

این پهپاد رادارگریز، پس از ورود به حریم هوایی تل‌آویو، یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا در این منطقه هدف قرار داد.

به دنبال این حملات ارتش یمن که خشم مقامات تل آویو را برانگیخت، جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه ۳۰ تیرماه نقاطی را در بندر الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، روز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافتند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.