تظاهرات اعتراضی هزاران نفر در اسپانیا به بهانه عجیب/ به اینجا سفر نکنید...

 حدود ۱۲ هزار نفر در خیابان‌های «پالما» مرکز جزیره «مایورکا» در اسپانیا علیه ورود بی رویه گردشگران به این کشور تظاهرات کرده و خواستار ایجاد محدودیت سفر گردشگران شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات روز یکشنبه و با شعار «تغییر مسیر داده و گردشگری را محدود کنید» برگزار شد و معترضان با در دست داشتن پرچم و بنرهایی در خیابان‌های پالما راهپیمایی کردند.

روی برخی از این بنرها نوشته شده بود: «خوشگذرانی شما، شوربختی ما» و «این هراس از گردشگری نیست، مساله ارقام است: یک میلیون و ۲۳۲ هزار ساکن، ۱۸ میلیون گردشگر.»

حدود ۸۰ سازمان و گروه اجتماعی که خواهان ایجاد محدودیت برای حل مشکل ازدحام گردشگران هستند، این تظاهرات را سازماندهی کردند.

این گروه‌ها معتقدند که ازدحام گردشگران در مایورکا فشار زیادی بر نظام خدمات‌رسانی دولتی ایجاد کرده و آن را به نقطه متلاشی شدن نزدیک کرده است.

آنها همچنین می‌گویند که گردشگری بی‌رویه باعث آسیب رسیدن به منابع طبیعی شده و دسترسی به مسکن را بسیار دشوار کرده است.

مراکز دولتی گفتند که حدود ۱۲ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند اما سازماندهندگان اعتراضات شمار شرکت‌کنندگان را حدود ۵۰ هزار نفر اعلام کردند.

سال گذشته میلادی، ۱۷.۸ میلیون گردشگر از «جزایر بالئار» اسپانیا دیدن کردند. بالئار جمع‌الجزایری در غرب دریای مدیترانه و شامل جزیره‌های مایورکا و مینورکا، ایبیزا، فورمنترا و چند جزیره کوچک دیگر است که همه از مناطق گردشگری مشهور اروپا به شمار می‌آیند.

در ماه می در سه جزیره دیگر بالئار تظاهراتی علیه هجوم گردشگران برگزار شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.