اظهارات پایانی باقری در سفرش به نیویورک/ شرایط منطقه یک شرایط بسیار ویژه و حساس است

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه و در پایان سفر چهار روزه خود به نیویورک برای شرکت در نشست چند جانبه‌گرایی و همچنین بررسی آخرین تحولات غرب آسیا در شورای امنیت سازمان ملل، در جمع خبرنگاران ایرانی در ارتباط با نتایج این سفر اظهار کرد: در شرایط کنونی در سطح منطقه ما جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه متاسفانه ادامه دارد و در برخی از بازه‌های زمانی این جنایت شدت بیشتری داشته است. 

خبر مرتبط
گفت‌وگوی باقری کنی با دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با سرپرست معاونت امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر شاهد این هستیم که صهیونیست‌ها تهدیداتی را متوجه لبنان می‌کنند و موضوع امکان و احتمال تجاوز نظامی به لبنان را مطرح می‌کنند، لذا شرایط منطقه یک شرایط بسیار ویژه و حساسی است.

باقری افزود :در همین چهارچوب روز چهارشنبه نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع فلسطین برگزار شد و به جهت اهمیت موضوع فلسطین و اهمیت تهدیداتی که علیه لبنان مطرح شده و و در این راستا که ایران کشوری است که در سطح منطقه و تحولات و فرایندهای آن نقش آفرینی جدی دارد ما در این نشست مشارکت کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.