سنگ تمام مسعود پزشکیان برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم/ 450 متخصص به صف شدند

به گزارش اقتصادنیوز، با نزدیک شدن به روزهای تنفیذ و تحلیفِ مسعود پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم، گمانه زنی‌ها درباره اعضای کابینه پیشنهادی نهمین رئیس جمهور ایران به مجلس شورای اسلامی افزایش یافته و تنور انتشار لیست های غیررسمی و احتمالی درباره اعضای کابینه دولت جدید داغ شده است.

این در حالیست که مسعود پزشکیان در هفته ای که گذشت، در اقدامی کم‌سابقه، شورای راهبردی را برای تعیین اعضای دولت چهاردهم تشکیل داد. او با صدور حکمی برای محمدجواد ظریف به عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم، ۵ کارگروه سیاسی، اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای ارکان مختلف کابینه از اقلیت دینی و مذهبی، نخبگان دانشگاهی و تخصصی غیردانشگاهی، نمایندگان تشکل‌های تخصصی نظام‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد، نمایندگان بخش خصوصی، وزرای ادوار، نمایندگان جبهه اصلاحات و اعضای ستاد مرکزی و استان‌ها تشکیل داد و در اقدامی، چارچوب کمیته‌ها و اسامی اعضا را منتشر کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پازل کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان/ جدال پیرمردها و جوانان بر سر دولت چهاردهم؟» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.