ادامه اختلافات داخلی در تل‌آویو/ درخواست گالانت برای افزایش فشار به نتانیاهو

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که بیش از پیش اختلافات وی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم علنی شده است، دوشنبه شب در دیدار با خانواده اسرای اسرائیلی گفت: پیش از سفر نتانیاهو به واشنگتن، با وی دیدار کنید و به او برای عدم مانع تراشی در تبادل اسرا با حماس فشار بیاورید. این شبکه به جزییات بیشتر از توصیه گالانت به خانواده اسرای اسرائیلی اشاره نکرده است.

گالانت همواره معتقد به تبادل و آزادی اسرای اسرائیلی با گروه مقاومت حماس بوده است، درحالی که نتانیاهو از این اقدام سرباز می زند و معتقد است که این کار موجب می شود که حماس امتیاز بیشتری بگیرد.

ساعاتی پیش نیز نتانیاهو به صورت ضمنی به کارشکنی مکرر خود در پرونده تبادل اسرا با گروه مقاومت حماس اشاره کرد و مدعی شد: موضع جدی من بود که حماس را وادار کرد که از خود نرمش نشان دهد. همزمان نیز شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات امنیتی ارشد اسرائیلی نسبت به پیامدهای بحران و اختلافات میان نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در رابطه با اداره جنگ در غزه و تحقق اهداف آن هشدار داده‌اند.

این مسؤولان تاکید کردند که نتانیاهو و گالانت جز در جلسات رسمی که به اختلاف آن‌ها کشیده می‌شود، با یکدیگر سخن نمی‌گویند. 

شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از این منابع امنیتی بیان کرد که اختلافات نتانیاهو و گالانت ارتش و شاباک (دستگاه امنیت داخلی اسرائیل) را به میانجی میان آن‌ها تبدیل کرده است.

این منابع تاکید کردند که اختلافات نتانیاهو و گالانت مانع تحقق اهداف جنگ و روشن شدن مرحله بعد از جنگ خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.