اقام عجیب در پارلمان استرالیا/استعفای اجباری سناتور حامی فلسطین

 «خانواده من از کشور جنگ زده به اینجا به عنوان پناهجو متواری نشدند که من در برابر فجایعی که بر سر مردم بی گناه می‌آید، ساکت باشم». این حرف را فاطمه پیمان اعلام کرد.به دنبال فشارهای حزب حاکم کارگر استرالیا به این سناتور حامی فلسطین، او از عضویت در این حزب استعفا داد.حزب کارگر استرالیا، پیش از این او را به دلیل حمایت از کشور مستقل فلسطینی در رای‌گیری اخیر پارلمان برای به رسمیت شناختن فلسطین، از عضویت در حزب تعلیق کرده بود.

پیمان گفته بود که «نخست وزیر، عضویت من در حزب کارگر را به صورت نا محدود تعلیق کرد».این سناتور استرالیایی در را‌ی گیری درباره برسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در پارلمان استرالیا، بر خلاف تصمیم حزبش به آن رای مثبت داد.خانم پیمان امروز در سخنانی در کانبرا اعلام کرد که به عضویت در حزب کارگر پایان می‌دهد و به عنوان یک سناتور مستقل، در پارلمان فعالیت می‌کند.

وی گفت که «همه ما تصاویر خونین از کودکانی را که بدون داروهای بیهوشی، عمل جراحی قطع دستها و پاهایشان انجام می‌شود، دیده‌ایم و همچنین کودکانی که از گرسنگی دارند می‌میرند در حالی که تهاجم اسرائیل به صورت زنده در رسانه‌های سراسر جهان پخش می‌شود». این سناتور استرالیایی با بیان ریشه افغانستانی خود اعلام کرد که «برخلاف همکارانم، من تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها را درک می‌کنم. من شاهد بی تفاوتی دولتمان در قبال بزرگترین بی عدالتی در عصر حاضر بوده‌ام»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.