کاخ سفید خبر داد/ بایدن در رقابت‌های انتخاباتی می‌ماند

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران در کاخ سفید گزارش منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز را رد کرد  و در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری است؟ گفت: «قطعا خیر».

ژان پی یر تصریح کرد: "ما نمی توانیم کارنامه او و کارهایی که  انجام داده را فراموش کنیم. ما نمی توانیم فراموش کنیم که او چگونه در چهار گذشته به مردم آمریکا خدمت کرده است."

سخنگوی کاخ سفید افزود: «او به دستاوردهای  بی‌سابقه‌ای که توانسته برای مردم آمریکا ارائه دهد، ادامه خواهد داد.»

 سخنگوی دولت بایدن اضافه کرد: «بایدن  هر روز صبح از خواب بیدار می شود و مردم آمریکا را در اولویت قرار می دهد. او متعهد به  انجام کار خود به عنوان رئیس جمهور، فرمانده کل قوا است. او به مبارزه برای مردم آمریکا ادامه خواهد داد. »

خبر مرتبط
بایدن هوشیار است/ مشاوران نظر دادند!

یک رسانه آمریکایی نوشت: دستیاران کاخ سفید در یکی از برنامه.های نیویورک تایمز که آمادگی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برای دور دوم ریاست جمهوری زیر سوال می‌برد، به توانایی او برای هشدار به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره حمله ایران اشاره کردند و گفتند که این هشدار بایدن، نشان‌دهنده هوشیاری و آمادگی ذهنی اوست.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که اگر بایدن کارزار انتخاباتی خود را متوقف کند، آیا از ریاست جمهوری استعفا خواهد داد ؟ گفت: «قطعا  خیر».

او ادامه داد: «من نمی خواهم وارد فرضیات شوم. آنچه می توانم بگویم این است که رئیس جمهور در حال حرکت به سمت جلو است. او به عنوان رئیس جمهور جلو می رود. او به کارزار خود  خواهد داد. تمرکز او بر انتخابات است.»

سخنگوی کاخ سفید  درباره مناظره بایدن و ترامپ نیز گفت: «من آن را یک شب بد می نامم. او شب بدی داشت. او سرما خورده بود. او از سفرهای طولانی خسته شده بود. »

سخنگوی دولت بایدن ادامه داد: «رئیس جمهور آمریکا پس از مناظره از چهار ایالت بازدید کرد. او مشغول رسیدگی به برنامه خود و صحبت مستقیم با هوادارانش و گذراندن وقت با خانواده بود. »

ژان پی تر افزود: «امروز رئیس جمهور بایدن  با سناتور شومر، حکیم  جفریس و سناتور کونز ارتباط برقرار کرد. امروز رئیس جمهور دو مصاحبه رادیویی را ضبط کرد. او کنترل را در مناظره در دست داشت. این مهم است. و او همچنان  به شکلی قوی به کار خود ادامه  خواهد داد.»

خبر مرتبط
جدیدترین نظرسنجی ها پس از اولین مناظره انتخاباتی /فاصله ترامپ و بایدن کم شد؟

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد جو بایدن با وجود مناقشه بر سر نمایش ضعیفش در اولین مناظره ریاست جمهوری با دونالد ترامپ توانسته همچنان رقابت شانه‌به شانه با رقیب جمهوریخواهش را حفظ کند.

سخنگوی  کاخ سفید همچنین گفت: :«دولت بایدن-  هریس بسته کمک امنیتی قابل توجهی را برای اوکراین اعلام خواهد کرد. حمله روسیه به خارکف شکست خورده است».

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از یک مشاور نزدیک به بایدن نوشت که ممکن است نامزدی وی در روزهای آینده به خطر بیفتد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به یکی از مشاورانش گفته است که می‌داند اگر نتواند در روزهای آینده مردم را متقاعد کند که برای ریاست جمهوری آماده است، ممکن است نتواند نامزدی خود از سوی حزب دموکرات را نجات دهد.

پس از انتشار گزارشی درباره این موضوع از سوی روزنامه نیویورک تایمز، اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در شبکه های اجتماعی نوشت که این ادعا کاملا نادرست است.

نیویورک تایمز به نقل از این مشاور نزدیک به بایدن نوشت: در حال حاضر بایدن می‌داند اگر دو مناظره مشابه مناظره قبلی داشته باشد، دیگر نمی‌تواند در نامزدی حزب دموکرات باقی بماند. در این گزارش نام اندرو بیتس به عنوان فرد کلیدی در تیم بایدن یاد شده است.

در این گزارش آمده است که بایدن به مشاور خود گفته که در حال سنجش این است که آیا به رقابت انتخاباتی ادامه دهد یا خیر.

شورای سردبیری نیویورک تایمز در سرمقاله این نشریه آمریکایی پس از برگزاری نخستین مناظره بایدن با دونالد ترامپ در توصیه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، نوشت: بهترین خدمتی که جو بایدن در حال حاضر می‌تواند برای مردم این کشور انجام دهد، انصراف از ادامه رقابت‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است.

بایدن ۸۱ ساله روز جمعه از خود دفاع کرد و مدعی شد: اگر با جان و دل معتقد نبودم که می‌توان این کار را انجام بدهم بار دیگر برای ریاست جمهوری شرکت نمی‌کردم.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.