پاسخ جلیلی به سوال مجری؛آقای پزشکیان دولت سوم روحانی است/برنامه جلیلی برای طرح وان چیست؟

مجری برنامه از سعید جلیلی پرسید: منتقدان می گویند با اجرای طرح «وان» شما نمی توان قیمت حامل های انرژی را  توسط دولت مدیریت کرد. آیا قیمت بنزین در دولت شما آزاد می شود؟ با قیمت بنزین نهایتاً چه کار خواهید کرد؟

جلیلی بیان کرد: رئیس جمهور سابق و اسبق و همه کسانی که ۳۲ سال کار دستشان بوده الان در چه ستادی هستند؟ آقای پزشکیان! شما الان به قول خودتان دیگر در دانشگاه صحبت نمی کنید! شما الان می خواهید برای ریاست جمهوری صحبت کنید. اینکه می گویید راه حل باید پیدا کنیم! پس کی؟!!

جلیلی بیان کرد: مردم! امروز باید تصیمم بگیریم و مطالعات باید قبلاً صورت گرفته باشد. ریاست جمهوری دوره آزمون و خطا و مطالعه نیست! هر روز که می گذرد به مردم فشار می آید. تا نقطه اجرایی شدن طرحم درباره انرژی (طرح وان)‌ را پیش رفته ایم و کامل مطالعه کرده ایم.
 
جلیلی گفت: در همین دولت آقای روحانی که آقای پزشکیان می خواهد بشود دولت سوم روحانی، نگاه این بود که چه کسی گفته باید به همه یارانه انرژی بدهیم؟ می گفتند هر کس ماشین دارد می دهیم هر کس ندارد نمی دهیم. این غلط است.

پزشکیان نیز بیان کرد: خدا وکیلی دارد می گوید روحانی! به من چه ربطی دارد روحانی؟

جلیلی گفت: بهترین برنامه این است که خود مردم را در این طرح بزرگ ملی شریک کنیم. مردم را اگر مشارکت دهید در مدیریت مصرف انرژی، آنموقع  مردم چون احساس نفع می کنند وارد می شوند. باید به مردم اعتماد کرد؛  خود دولت است که بستر را فراهم می کنند و به مردم اجازه می دهد مصرف را خودش مدیریت کند. طرح ما اصلاً به معنای افزایش قیمت نیست. همین قیمتی که الان وجود دارد هست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.