بالاگرفتن تنش در اطراف مرز ترکیه و سوریه /تحرکات نظامی شدت گرفت؟

به گزارش المیادین، پس از آنکه مناطق واقع در اطراف مرز ترکیه و سوریه در ۲ روز گذشته شاهد تنش و درگیری شدید بود، منابع میدانی اعلام کردند که ارتش ترکیه در صدد اقدام نظامی جدیدی در شمال سوریه است.

منابع میدانی در ادلب گزارش دادند که ارتش ترکیه با مشارکت شبه نظامیان موسوم به «گروه‌های ارتش ملی» برای اقدام نظامی قریب‌الوقوع در شمال «حلب» آماده می‌شود.

این منابع میدانی تصریح کردند که هدف از این اقدامات نظامی بازداشت افرادی است که در حمله به کارکنان ترکیه‌ای گذرگاه‌های مرزی «الراعی» و «باب السلامه» مشارکت داشته‌اند.

بنا بر گزارش‌های رسیده، نیروهای امنیتی ترکیه خواستار تحویل‌دادن فرد مسلحی هستند که در یک ویدیو به پرچم ترکیه توهین کرده است.

منابع میدانی در ادلب بیان کردند که این اقدام نظامی احتمالاً پس از پایان اقدامات در منطقه‌های «قیصری» و «کلس» علیه شهروندان ترک که به دارایی‌های شهروندان سوری تعرض کرده بودند، آغاز خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که در جریان اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه «قیصری»، ۴۷۴ نفر بازداشت شده‌اند.

شب گذشته ارتش ترکیه تظاهرات اعتراضی شهروندان سوری در برابر یکی از مواضع نظامیان ترک در شهر «الاتارب» در حومه «حلب» را متفرق کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که در جریان این رخداد شماری از معترضان سوری زخمی شده‌اند.

«الوطن آنلاین» نیز در خصوص این اتفاق اعلام کرد که معترضان سوری تلاش کرده‌اند به یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه در شهر «الاتارب» واقع در حومه «حلب» سوریه حمله کنند، اما نظامیان ارتش ترکیه به سوی آنان آتش گشوده‌اند.

وبگاه «الوطن آنلاین» گزارش داد که این تنش‌ها در پی سوزاندن و شکستن مغازه‌های متعلق به شهروندان سوری از سوی شهروندان ترک در منطقه «قیصری» به وقوع پیوسته است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.