حمایت مک کارتی از بایدن/ نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا انصراف نمی‌دهد

مک کارتی، رئیس مجلس سابق نمایندگان آمریکا در واکنش به انتقادات مطرح شده در مورد جو بایدن در جریان مناظره با دونالد ترامپ، عنوان کرد که فکر نمی‌کند، رئیس‌جمهور آمریکا خودش از قدرت کناره‌گیری کند و اجازه نمی‌دهد حزب دموکرات به دنبال فرد جدیدی برای نامزدی این حزب باشد.

به گزارش هیل، مک کارتی در توضیح استدلالش بر این موضوع تاکید کرد که اعضای حزب دموکرات نمی‌توانند با بایدن مذاکره کنند. 

عملکرد ضعیف بایدن در جریان مناظره با ترامپ با موجی از نگرانی‌ها همراه شده است و کارشناسان بسیاری در حال بررسی این موضوع هستند که آیا امکان جایگزینی فرد دیگری با وی برای رقابت با ترامپ وجود دارد یا خیر. با این حال کمپین بایدن و کاخ سفید عنوان کرده‌اند که این پیشنهادات راه به جایی نمی‌برد.

مک‌کارتی با حضور در شبکه فاکس بیزنس عنوان کرد انتخاب یک نامزد جایگزین برای دموکرات‌ها عملا غیرممکن بوده مگر آنکه خود بایدن این موضوع را پذیرفته و انصراف دهد. 

قوانین حزب دموکرات به این نکته اشاره دارد که آن دسته از سیاستمداران دموکرات که از بایدن در انتخابات درون حزبی حمایت کرده‌اند، بایستی در کنگره حزب دموکرات نیز از وی حمایت به عمل آورند. 

مک‌کارتی با اشاره به این موضوع که مسبب مشکل ایجاد شده، خود اعضای حزب دموکرات هستند عنوان کرد: تنها راهی که جو بایدن می‌تواند از رقابت‌های انتخاباتی کنار رود، این است که خودش چنین تصمیمی بگیرد.

وی در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد: جو بایدن نامزد خواهد شد و قرار نیست از رقابت‌ها کنار رود، چون جیل بایدن هم نمی‌خواهد بایدن کناره‌گیری کند.

مک‌کارتی به این موضوع اشاره کرد که در دوران ریاستش بر مجلس نمایندگان آمریکا پیش از آنکه از سوی حزب خودش برکنار شود، با بایدن در مورد مسائل مختلف مذاکره کرده است. وی همچنین گفت: در هنگام صحبت با او متوجه شدم که امکان مذاکره با وی وجود ندارد. او فقط در مورد ماشین‌ها صحبت می‌کند و شما باید با کارکنانش مذاکره کنید. 

مک کارتی همچنین بهترین زمان برای برکناری بایدن را یک سال پیش از نامزدی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و عنوان کرد: مسئله اصلی سن اوست و همه می‌دانند که او دیگر آن آدم سابق نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.