ادعای وزیر خارجه اسرائیل علیه ایران

 «یسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی، به هشدار قاطعانه ایران در خصوص وقوع یک جنگ ویرانگر با اسرائیل در صورت حمله این رژیم به لبنان واکنش نشان داد. 

وی طی پیامی در شبکه «ایکس» نوشت که ایران تهدید می‌کند که در صورت پاسخ کامل اسرائیل به حملات حزب‌الله لبنان، ما را نابود خواهد کرد. پاسخ من به ایران روشن است؛ اگر حزب‌الله حملات خود را متوقف نکرده و از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکند، تا زمانی که امنیت برقرار شود و ساکنان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند، با تمام قدرت علیه آن اقدام خواهیم کرد.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل در دیدار با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن از وی خواست برای جلوگیری از تشدید تنش در مرزهای لبنان تلاش کند.

پیش از این نیز «چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده بود که حمله اسرائیل به لبنان، احتمال ورود ایران به درگیری‌ها و متعاقب آن گسترش تنش به منطقه را در پی دارد.

براون در جریان سفر به بوتساوانا برای حضور در نشست وزرای دفاع کشورهای آفریقایی گفت که حمله نظامی ارتش اسرائیل به لبنان، می‌تواند باعث تهدید نیروهای آمریکایی شود. 

این مقام ارشد نظامی آمریکا افزود که از منظر ما، بر اساس محل استقرار نیروهای آمریکایی، فاصله کوتاه بین لبنان و اسرائیل، شرایط حمایت از آن را برای ما سخت‌تر خواهد کرد و دفع موشک‌های کوتاه‌بردی که حزب‌الله به طور پیوسته به مرز اسرائیل شلیک می‌کند، دشوارتر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.