آمار رسمی انتخابات چه زمانی اعلام می‌شود؟

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه، گفت: آمار رسمی انتخابات پس از تأیید شورای نگهبان اعلام می‌شود.

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزیر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس تصمیم ستاد انتخابات وزارت کشور تا ساعت ۱۰ شب، انتخابات تمدید شد و برابر قانون در صورتی که نیاز مجدد به تمدید باشد، توسط وزیر محترم کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

خبر مرتبط
شمارش آرای انتخابات ایران در این کشور آغاز شد

محسن بختیار، سفیر ایران در چین گفت: برگزاری انتخابات در چین به اتمام رسیده است.

وی افزود: آنچه که امروز شاهد آن بودیم گرمای بیش از حد هوا در بخش‌های زیادی از کشور بود، لذا ساعت ۵ تا ۵:۳۰ عصر به بعد حضور چشمگیر مردم را در پای صندوق‌های رای داشتیم و انشالله امیدوارم همینطور که تا الان با صلابت و امنیت رای مردم اخذ شده است این امر ادامه یابد و همانطور که قبلاً هم عرض کردم در ستاد وزارت کشور این است که این کار به بهترین شکل انجام بگیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: توافق شد اخباری که توسط نامزدهای مختلف، روسای و سخنگوی ستادها اعلام می‌شود، قابل استناد است و بقیه اخبار غیر رسمی قابل استناد نیست، لذا امیدوارم آنچه که از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام خواهد شد مبنایی برای مردم ما باشد.

خبر مرتبط
ستاد انتخابات تکذیب کرد/ آمار منتشر شده در مورد نتایج و مشارکت خارج از کشور واقعیت ندارد

«محسن اسلامی» با بیان اینکه طبق اطلاعیه ۲۱ نحوه اخذ در شعب سیار با شعب راکد هیچ تفاوتی ندارد، تأکید کرد: رای باید با شناسنامه یا کارت ملی اخذ شود.

وی تاکید کرد: آمار آرای خارج از کشور توسط وزارت خارجه اخذ شده و در اختیار ستاد وزارت کشور و ستاد انتخابات قرار می‌گیرد.

شاهچراغی گفت: پس از تجمیع و تایید شورای نگهبان آمار رسمی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از نظرسنجی‌ها واقعی نیست و بنابر قانون تا ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه امشب امکان اخذ رای وجود دارد و نمی‌توان برای اخذ رای وارد روز دیگر شد، مگر کسانی که داخل شعبات حضور دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.