گزینه‌های حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن/این اسامی را بشناسید

جو بایدن در مناظره امروز خود در برابر «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ ضعیف ظاهر شد و زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال کناره‌گیری او از دور رقابت‌ها مطرح شده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» که برگزارکننده مناظره بود، اعلام کرد نظرسنجی انجام‌شده توسط این شبکه نشان می‌دهد ترامپ نسبت به بایدن عملکرد بهتری داشته است. بر اساس این نظرسنجی، ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان می‌گویند ترامپ عملکرد بهتری نسبت به بایدن داشت و در مقابل، تنها ۳۳ درصد از آن‌ها باور دارند که عملکرد بایدن بهتر از رقیب جمهوری‌خواه او بوده است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت جو بایدن پس از مناظره امروز ۶ درصد کاهش یافته و از ۳۷ درصد به ۳۱ درصد رسیده است. در مقابل، ترامپ با عملکرد خود در مناظره توانسته محبوبیت خود را افزایش داده و آن را از ۴۰ درصد به ۴۳ درصد برساند.

گرچه پیش‌تر یکی از مشاورهای بایدن احتمال کناره‌گیری او را تکذیب کرد، اما روزنامه گاردین گزارشی منتشر کرده که در آن به معرفی گزینه‌های احتمالی حزب دموکرات در صورت کناره‌گیری بایدن پرداخته است.

بی‌شک باید نخستین گزینه دموکرات‌ها پس از بایدن، معاون او باشد؛ اما کامالا هریس به این دلیل که نقش مستقلی برای خود شکل نداده و محبوبیت پایینی در نظرسنجی‌ها دارد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. او می‌توانست در دسترس‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای جانشینی بایدن باشد، اما حالا مشخص نیست که آیا می‌تواند در برگه‌های رای جای او را بگیرد یا نه.

فرماندار ۵۶ ساله کالیفرنیا پس از مناظره امروز تمام‌قد پشت بایدن ایستاد و شایعاتی مبنی بر احتمال کناره‌گیری بایدن را «گمانه‌زنی‌های بی‌اساس» توصیف کرد. او در سال میلادی گذشته در مناظره انتخابات فرمانداری عملکرد خوبی در برابر «ران دی‌سانتیس» نامزد جمهوری‌خواهان از خود نشان داد و می‌تواند یکی از گزینه‌های دموکرات‌ها برای جایگزینی بایدن باشد.

 

این فرماندار ۵۹ ساله ایالت ایلینوی احتمالا یکی از ثروتمندترین گزینه‌ها برای جایگزینی بایدن است و در مسئله سقط جنین و تلاش برای حفاظت از آنچه برخی آن را حق سقط جنین می‌دانند، چهره خوبی از خود به جای گذاشته است. او همچنین توانسته در ایالتی که فرمانداری آن را برعهده دارد کنترل سفت‌وسختی بر حق حمل سلاح گرم وضع کند و استفاده تفریحی از ماری‌جوانا را قانونی کرده است.

 

او فرماندار میشیگان است و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ یکی از گزینه‌های اصلی برای معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا بود؛ منصبی که در نهایت به کامالا هریس رسید. ویتمر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا هم نقش پررنگی در عملکرد نامزدهای حزب دموکرات داشت. این فرماندار ۵۲ ساله حامی تشدید نظارت بر حق حمل سلاح و لغو ممنوعیت سقط جنین است و می‌تواند نظر رأی‌دهندگان دموکرات را جلب کند.

 

او پیرترین گزینه برای جایگزینی بایدن است، البته با این حال، باز هم ۱۰ سال از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و هفت سال از دونالد ترامپ جوان‌تر است. عدم ورود او به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای بسیاری موجب تعجب بود، اما براون گفت در این برهه از زمان عضویت در مجلس سنای آمریکا را بهترین راه برای «مبارزه برای طبقه کارگر می‌داند». او هم به دلیل حمایت‌هایش از حقوق کارگران در میان آن‌ها جایگاه خوبی دارد و هم از حامیان برجسته سقط جنین و لقاح مصنوعی محسوب می‌شود.

 

این نماینده ۵۵ ساله مینسوتا در مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال جاری رقیب اصلی بایدن محسوب می‌شد، اما نشان داد که در جلب حمایت گسترده دموکرات‌ها در سراسر آمریکا ناتوان است و بعید است که وارد عرصه انتخابات شود. با این حال، او هم یکی از گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.