مزارع اشغالی شبعا زیر آتش حزب الله لبنان

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه آنها، رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه «زبدین» واقع در مزارع اشغالی «شبعا» را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند و آن را به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

براساس گزارش النشره، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای دیگر از حمله موشکی رزمندگان مقاومت اسلامی به پایگاه صهیونیستی «العاصی» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه آنها و در واکنش به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی به‌ویژه حمله به شهرک «بنت جبیل»، رزمندگان مقاومت اسلامی روز چهارشنبه بیست‌وششم ژوئن ۲۰۲۴ ساختمانی در شهرک «آویویم» را که از سوی نظامیان صهیونیست مورد استفاده قرار می‌گرفت با تسلیحات مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به تجاوزات رژیم اشغالگر به روستاهای جنوب لبنان به ویژه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عیتا الشعب»، ساختمان دیگری را در شهرک صهیونیستی «ایون مناحم» که از سوی صهیونیست‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته، هدف قرار داده است.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.