تماس تلفنی اردوغان با پوتین + جزئیات

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای روس خود، حمله تروریستی داغستان را محکوم کرد و به مردم روسیه تسلیت گفت.

 «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به بررسی حملات تروریستی در داغستان پرداخت.

یکشنبه عصر، مردان مسلح ناشناس به ۲ کلیسا، یک کنیسه و یک پاسگاه پلیس راهنمایی‌ورانندگی در شهر «دربند» و «مخاچ‌قلعه» در داغستان روسیه حمله کردند؛ حمله‌ای که بر اساس آمار منتشرشده توسط مقامات روسیه ۲۱ قربانی داشت، از جمله ۱۶ افسر پلیس و چهار غیرنظامی. در نتیجه مداخله نیروهای ضدتروریستی روسیه، پنج تروریست این عملیات به هلاکت رسیدند.

خبر مرتبط
پوتین آمریکا را عصبانی کرد/ آمریکا برای تلافی آستین بالا می‌زند؟

پوتین بیش از ۱۲ توافقنامه همکاری با ویتنام امضا کرد، کشوری که هم برای چین و هم برای ایالات متحده آمریکا از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است زیرا هم پکن و هم واشنگتن برای نفوذ بیشتر در منطقه جنوب شرق آسیا در حال رقابت با هم هستند و رئیس جمهور روسیه با این اقدام خود، پیچیدگی بیشتری به محاسبات قدرت‌های بزرگ در این منطقه اضافه کرده است.

به گفته دفتر رئیس‌جمهور ترکیه، اردوغان در این تماس ضمن محکوم‌کردن این حمله تروریستی و تسلیت به مردم روسیه، تأکید کرد آنکارا به تلاش خود برای پایان بخشیدن به درگیری‌های منطقه ادامه خواهد داد.

کرملین هم اعلام کرد پوتین و اردوغان در این گفتگوی تلفنی بر ادامه هماهنگی نزدیک برای مقابله با تروریسم توافق کردند.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران توافق کردند که هماهنگی نزدیک اقدامات ضد تروریستی را ادامه دهند. آنها در مورد تماس‌های شخصی بیشتر از جمله در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه از ۳ تا ۴ ژوئیه به توافق رسیدند.

در این بیانیه آمده است: اردوغان در این گفتگوی تلفنی حمله جنایتکارانه تروریست‌ها در داغستان را به شدت محکوم کرد، با مردم روسیه اعلام همبستگی کرد، صمیمانه به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.