شوک بزرگ ترامپ به اوکراین/ طرح توقف کمک نظامی به کی یف به جریان افتاد

دو مشاور شناخته شده ترامپ طرحی را برای پایان جنگ در اوکراین آماده کرده‌اند که براساس آن در صورت پیروزی این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال جاری میلادی (آبان)، اوکراین تنها در صورتی می تواند تسلیحات بیشتری از آمریکا دریافت کند که به مذاکرات صلح با روسیه تن دهد.

کیت کلاگ ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و یکی از مشاوران امنیت ملی ترامپ، طی مصاحبه‌ای در همین زمینه گفت: آمریکا به صورت همزمان به مسکو نیز هشدار می‌دهد که هر گونه امتناع از مذاکره منجر به افزایش حمایت واشنگتن از کی‌یف خواهد شد.

خبر مرتبط
پورمحمدی به جنگ ترامپ رفت + عکس

مصطفی پورمحمدی تصویری از ترامپ در توئیتر خود منتشر کرد.

بر اساس طرحی که توسط کلاگ و فرد فلیتز دبیر اجرایی شورای امنیت ملی دوران ریاست جمهوری ترامپ تهیه شده، آتش‌بس بر اساس خطوط و مرزبندی‌های جاری جنگ در طول مذاکرات صلح برقرار خواهد شد.

ترامپ پیش از این بارها اعلام کرده بود که در صورت شکست جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، می تواند به سرعت جنگ در اوکراین را حل و فصل کند، هرچند درباره جزئیات این امر صحبتی نکرده است.

کارزار بایدن در واکنش به این طرح اعلام کرده است که ترامپ علاقه‌ای به ایستادگی در برابر پوتین ندارد. جیمز سینگر سخنگوی کارزار انتخاباتی بایدن در این خصوص گفت: «دونالد ترامپ در هر فرصتی از ولادیمیر پوتین تمجید می‌کند و به صراحت اعلام کرده است که در مقابل رهبر کرملین ایستادگی نمی کند و از دموکراسی دفاع نخواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین تاکنون، ایالات متحده بیش از ۷۰ میلیارد دلار کمک نظامی به این کشور ارائه داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.