تهران و کاتماندو خواهرخوانده می شوند؟+ عکس

 نارایان کاجی شرستا وزیر امور خارجه کشور نپال به همراه سرکنسول این کشور در تهران و دبیرکل اجرایی وزارت امور خارجه نپال که به منظور شرکت در «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران» به ایران سفر کرده‌اند از جاذبه‌های گردشگری منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بازدید کردند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه نپال و معاون نخست وزیر این کشور نیز با مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد دیدار و گفت‌ وگو کرد.

نارایان کاجی شرستا ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود به کشور ایران از حضور در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد ابراز خوشحالی و به ظرفیت‌های کم نظیر تهران و ایران برای توسعه گردشگری اشاره کرد.

نپال2

وزیر امور خارجه نپال و همراهانش همچنین از بزرگترین پل غیرخودرویی کشور «پل طبیعت» و ایستگاه گردشگری هوشمند بازدید کردند و ساخت این پل غیر خودرویی را با توجه به حفظ و پایداری محیط زیست مورد تحسین قرار دادند.

خبر مرتبط
وقوع زلزله شدید در نپال+ جزئیات

زلزله‌ای با قدرت ۶.۴ در مقیاس ریشتر امشب (جمعه) نپال را لرزاند.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد ضمن معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، اعلام آمادگی خود را برای توسعه روابط فرهنگی و گردشگری با شهر کاتماندو پایتخت کشور نپال و دیگر شهرهای بزرگ این کشور عنوان کرد.

او همچنین پیشنهاد داد مذاکرات فنی و تخصصی با محوریت توسعه فرهنگی و گردشگری شهری و تبادل گروه‌های کارشناسی در دستور کار طرفین قرار بگیرد.

نپال3

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد عضو سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) است و پیشنهاد میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری شهری جهان در سال ۲۰۲۵ در پایتخت توسط شهردار تهران مطرح شده است.

خبر مرتبط
لحظه هولناک سقوط هواپیمای مسافربری در نپال + فیلم

ویدئویی از لحظه سقوط هواپیمای مسافربری در نپال را می بینید.

نوزدهمین اجلاس وزیران امورخارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به ACD دوشنبه چهارم تیرماه با سخنرانی علی باقری، سرپرست وزار امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در سال ۱۳۸۱ ایجاد شد و در حال حاضر کشورهایی چون ایران، تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، برونئی، سنگاپور، کامبوج، ویتنام، میانمار، لائوس، نپال، روسیه، ترکیه، ژاپن، چین، مغولستان، کره جنوبی، هند، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، بوتان، کویت، بحرین، عربستان، قطر، امارات، عمان، فلسطین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.