شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، استارت معاملات در بازار طلا و سکه در حالی امروز خواهد خورد که قیمت ها از روز گذشته بر مدار صعود حرکت کردند و برای عبور از مرزهای حساس خیز برداشتند؛ روندی که به عقیده معامله گران فارغ از صعود قیمت دلار، ناشی از چهار عامل مهم بوده است.اول، بازگشت پیمان‌سپاری ارزی برای تمام کالاهای صادراتی توسط بانک مرکزی بود، عاملی که به گفته فعالان بازار موجب کاهش صادرات کالا شده است. به گزارش اقتصادنیوز، دومین عامل موثر بر روند صعودی قیمت ها را می توان تزریق ۱۹ همت پول بانک مرکزی در بازار بین بانکی دانست، به گفته تحلیلگران بانک مرکزی سیاست انقباضی را کنار گذاشته و در حال تزریق پول است که منجر به باز شدن ریپوی ۸۵ روزه برای اولین بار از زمان شکل‌گیری این بازار شده است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، سومین و چهارمین عامل مدنظر معامله‌گران سمت و سوی سیاسی دارد و شامل تنش میان اسرائیل و لبنان و همچنین نزدیک شدن به اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا می شود. معامله گران معتقدند نام ترامپ برای بازار حساسیت برانگیز است.

اما علل افزایشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار یکشنبه به همین چهار عامل خلاصه نمی شود و برخی از معامله گران معتقدند رشد ورود پول به صندوق‌های طلا که رکورد سال ۱۴۰۳ را هم زد، به بازار سیگنال نوسان افزایشی داده است. روز یکشنبه۳۲۳  میلیارد تومان پول صندوق‌های طلا وارد شد و ارزش معاملات و حجم آن هم با رشدی که تجربه کرد به بالای میانگین امسال رسید.

روند صعودی قیمت سکه در معاملات روز گذشته در غیاب اونس طلا اتفاق افتاد تا بار دیگر ثابت شود که حرف اول و آخر را در بازار طلا و سکه را دلار می زند. اونس طلا امروز افزایش قیمت نسبی را تجربه کرد و در لحظه نگارش این گزارش ۲۳۲۵ دلار قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، برخی از کارشناسان معتقدند اونس طلا در حال حاضر در محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت و الگوی خنثی قرار دارد و پس از افزایش قیمت هفته گذشته، این احتمال وجود دارد که قیمت آن در هفته معاملاتی آتی با کاهش همراه شود. در مقابل قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی مسیر صعودی روز گذشته را تداوم بخشیده و به کانال ۶۰ هزار تومان ورود کرده است.

معامله گران پیش بینی می کنند با توجه به روند افزایشی قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی، افزایش قیمت سکه در معاملات امروز ادامه دار خواهد بود؛ موضوعی که...

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با عنوان «عبور قیمت سکه از  کانال 41 میلیون تومان؛  قیمت دلار تعیین کننده شد/ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 4 تیر 1403» بخوانید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.