تجهیز فرودگاه‌های کشور سرعت گرفت/ این سازمان متولی شد +جزئیات

امیر سرتیپ رستگاری در مراسم آیین افتتاح شبیه ساز سه بعدی برج کنترل در دانشکده صنعت هوانوردی با بیان اینکه دست‌یابی به سامانه‌های شبیه‌ساز به لحاظ پیچیدگی‌های فنی و لزوم شناخت تمام مولفه‌های تاثیرگذار و عملگر ها، تحلیل و پیاده سازی الگوریتم‌های عملگرها کار بسیار سختی است،‌ گفت: ولی پیش نیاز آن حسن اطمینانی است که به نیروی انسانی و سرمایه‌های کشور وجود دارد.

وی افزود:‌اینکه به متخصصان اعتماد می کنیم و بستری فراهم می کنیم که دانشمندان جوان ما با دانش و تخصصشان در تولید سامانه‌ها کار کنند مهمترین دروازه ورود به فناوری ها است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: سنگ بنای توسعه و خودکفایی در کسب فناوری ها اطمینان و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌های داخلی است. هیچ کشوری به استقلال نرسیده مگر اینکه به سرمایه‌های داخلی خود  اطمینان کند و فرصت دهد تا دانشمندانش به محصول برسند.

رستگاری عنوان کرد: شرکت صنایع الکترونیک ایران با تکیه بر همین سیاست ها و همچنین تکیه بر متخصصان و سرمایه‌های جوان بیش از ۸۰۰ سامانه و محصول را در فضا، هوا، دریا و زمین تولید کرده و بر همه پلتفرم‌ها و سکوهای فضایی نیز این سامانه‌ها نصب شده و در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل صنایع الکترونیک ایران همچنین اضافه کرد: آمادگی داریم تمام فرودگاه‌های کشور را به سامانه‌های بومی ۱۰۰ درصد ایرانی مجهز کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.