اعمال معافیت جدید برای سربازان/ زمان اعمال افزایش حقوق سربازان مشخص شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها اخبار مربوط به سربازان به سرخط اخبار رسانه ها تبدیل شده است و موضوعات مهمی چون میزان حقوق و معافیت جدید سربازان حسابی مورد توجه قرار گرفته است، در تازه ترین مورد هم شاهد تصویب قانون جدیدی درباره معافیت سربازی هستیم.

بنابر اعلام محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی،‌ مصوبات برنامه برنامه هفتم این هفته توسط شورای نگهبان اعلام شده است و قرار است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ابلاغ شود. زنگنه در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران همچنین درباره معافیت سربازی گفت: یکی از مواردی که مجمع تشخیص روز گذشته به آن پرداخت و تصویب کرد، درباره معافیت سربازی مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند است، البته نباید این افراد غیبت داشته باشند. در این صورت این مشمولان از سربازی معاف خواهند شد.

چندی پیش هم خبر مهمی درباره افزایش حقوق سربازان دست به دست شد،‌ خبری که محسن دهنوی،‌ نماینده مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد و نوشت: با تلاش همکاران در مجلس بالاخره آخرین تغییرات حقوق ⁧سرباز⁩ نیز در جداول قانون بودجه ۱۴۰۳ اصلاح شد و ۶ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای افزایش حقوق سربازان اضافه شد؛ تا در مجلس انقلابی یازدهم حقوق این عزیزان بیش از ۲۰ برابر رشد کرده باشد

وی افزود: سربازان متأهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند، در فروردین ۱۴۰۳ حداقل معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند ولی با اعتبارات مصوب شده در مجلس در بودجه برای این امر، حداقل حقوق اردیبهشت سربازان معادل ۱۱ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان خواهد بود. حداقل حقوق متأهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی که در فروردین ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که با مصوبه مجلس، به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.»

وی افزود: حقوق سربازان مجرد در منطقه عملیاتی در ماه گذشته به حداقل ۷ میلیون ۳۶۰ هزار تومان رسیده است و با اعتبارات جدید اضافه شده مجلس باید حداقل حقوق سرباز مجرد مشغول به خدمت در مناطق عملیاتی به رقم ۸ میلیون ۴۵۰ هزار تومان برسد.

دهنوی گفت: حداقل حقوق سربازان مجرد فعال در مناطق غیرعملیاتی نیز که در فروردین ماه به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است، به حداقل ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان مجدداً افزایش خواهد یافت.

 هر چند جزئیات افزایش حقوق سربازان که به عنوان یکی از مشوق های خدمت سربازی مطرح می شود، اما تاکنون اطلاعات دقیقی از جزئیات اعمال افزایش حقوق منتشر نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.