اعلام آخرین وضعیت حریق جنگل‌های پلدختر

مهدی پازوکی ، اظهار داشت: متأسفانه روز گذشته مناطقی از مرز پلدختر و رومشکان دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی اطفای حریق به منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: باتوجه‌به گستردگی حریق، صعب‌العبور بودن منطقه، وزش باد، بالابودن دمای هوا عملیات اطفای حریق طول کشید.

خبر مرتبط
یک پادگان در خمینی شهر طعمه حریق شد+جزئیات

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر جزئیات حادثه حریق انبار باتری‌های لیتیومی در یکی از پادگان‌های خمینی‌شهر را اعلام کرد.

وی عنوان کرد: همه این عوامل باعث شده که تا کنون آتش‌سوزی اطفا نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه صبح امروز رأس ساعت ۶ اولین بالگرد از شهر خرم‌آباد برای اطفای حریق به منطقه اعزام شد، افزود: تا ظهر امروز تعداد شش سورتی پرواز توسط بالگرد انجام شد، بلافاصله با سازمان هوا فضای سپاه هماهنگی صورت گرفت و یک فروند بالگرد مجدد برای اطفای حریق هوایی اعزام شد.

پازوکی، تأکید کرد: با تلاش هر دو بالگرد تا غروب امروز ۱۶ سورتی پرواز برای اطفای آتش‌سوزی در منطقه انجام شد، اما باتوجه‌به حجم و گستردگی و همچنین صعب‌العبور بودن منطقه، دمای بالای هوا، پوشش گیاهی بسیار غنی باعث شده که تا کنون آتش در منطقه مهار نشود.

وی افزود: نیروهای امدادی و عملیاتی، مردمی، بسیج و سپاه شهرستان‌های پلدختر، رومشکان و کوهدشت در منطقه حاضر هستند و در حال اطفای حریق هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، بیان داشت: با هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور، فردا علاوه بر دو بالگردی که در منطقه هستند، یک فروند هواپیما به منطقه اعزام خواهد شد، پیش‌بینی ما این است که بتوانیم تا فردا ظهر کار اطفای حریق را به اتمام برسانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.