هوای اهواز در وضعیت قرمز

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای اهواز در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد.

شهریار عسکری اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۳۱ خردادماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازهگیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۵۵ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: طبق شاخص با اندازه ۲.۵ میکرون، هوای شادگان، ماهشهر، هندیجان و بهبهان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

خبر مرتبط
این استان‌ها امروز بارانی است/ هشدار نارنجی برای ۴ استان کشور

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز (پنجشنبه، ۳۱ خردادماه) و (جمعه، یکم تیرماه) در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

عسکری بیان کرد: در این مدت هوای اندیمشک، شوشتر، آبادان، خرمشهر و امیدیه در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای مسجدسلیمان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیمبندی میشود. بر اساس این تقسیمبندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.