افزایش فوت حجاج ایرانی در مکه مکرمه/مکان خاکسپاری فوتی‌ها مشخص شد؟

پیرحسین کولیوند با اشاره به این که کلینیک‌های تخصصی جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات به حجاج‌ هستند، گفت: در مکاتب پزشکی و کلینیک‌های تخصصی جمعیت، کادر درمان به بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ارائه خدمت کردند.

وی ادامه داد: کادر درمان و تیم‌های واکنش سریع، همراه با حجاج ایرانی، برای انجام اعمال خود و کمک به حجاج، برای رمی جمرات می‌روند و آماده ارائه خدمات به آن‌ها هستند.

وی افزود: تاکنون متاسفانه ۱۱ زائر ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۶ زائر بستری در بیمارستان‌های عربستان داریم اما به طور کلی، وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج، خوب و مناسب است.

رئیس جمعیت هلال احمر، ادامه داد: برخی از زائرانی که فوت کردند، بیماری زمینه‌ای داشتند و برخی دیگر در اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند. پیکرها براساس درخواست خانواده متوفی تعیین تکلیف می‌شوند. اگر درخواست مبنی بر بازگشت به ایران باشد، کارهای انتقال انجام می‌شود. اگر درخواست برای خاکسپاری در عربستان باشد، با توجه به شرایط، نسبت به این خواسته اقدام می‌شود.

کولیوند با بیان این که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، هماهنگی و برنامه ریزی‌های خوب و دقیقی با وزیر بهداشت و درمان و هلال‌احمر عربستان داشته است، افزود: با این برنامه ریزی‌ها یک دستگاه هلی‌کوپتر برای انتقال حجاج ایرانی که نیاز به دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، در صحرای عرفات به ایران اختصاص یافت که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

بنابر اعلام جمعیت هلال احمر، وی ادامه داد: در مجموع همراهی هلال‌احمر عربستان و وزارت بهداشت و درمان این کشور با هلال احمر ایران، خوب و دقیق است و با پشتیبانی آن‌ها و حمایت کادر درمان جمعیت، همه حجاج ایرانی در شرایط خوبی قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.