هند تهدید شد/ هرگونه نقض حاکمیت ارضی پاکستان با پاسخی قاطع مواجه می‌شود

فرمانده ارتش پاکستان همسایه شرقی خود هند را به اقدامات تحریک‌آمیز و عملیات دورغین علیه آن کشور متهم و تاکید کرد: اسلام‌آباد خواهان صلح در منطقه است در عین حال هرگونه نقض حاکمیت ارضی خود را با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

ژنرال سید عاصم منیر امروز دوشنبه به مناسبت عید قربان به نقطه صفر مرزی این‌ کشور (خط کنترل کشمیر) با هند رفت تا با نیروهای پاکستانی دیدار کند.

وی با استناد به مناقشه پاکستان و هند بر سر کشمیر، همسایه شرقی خود را به تبلیغات منفی و تحریک آمیز علیه پاکستان در جریان کارزارهای انتخاباتی در هند متهم کرد.

فرمانده ارتش پاکستان اظهار داشت که انجام عملیات های دروغین علیه این کشور به یک ابزار سیاسی معمول برای هند تبدیل شده است.‌

خبر مرتبط
حمایت تمام قد پاکستان از قرار گرفتن اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل

سفیر پاکستان در سازمان ملل، در مورد قرار دادن نام ارتش اسرائیل به فهرست جهانی متخلفانی که علیه کودکان مرتکب جنایت شده اند، گفت که ثبت رژیم صهیونیستی به این لیست قابل پیش بینی بود.

فرمانده ارتش پاکستان در پایان گفت: این‌ کشور همیشه از صلح و ثبات در منطقه حمایت کرده است. با این حال هر گونه تحریک یا نقض حاکمیت ارضی پاکستان با پاسخی سریع و قاطع و با حمایت کامل مردم (پاکستان) مواجه خواهد شد.

وی گفت ‌که پاکستان متعهد به حل و فصل مناقشه کشمیر براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

پاکستان و هند به عنوان دو قدرت اتمی جنوب آسیا از پنج سال گذشته پایین‌ترین سطح روابط را در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود تجربه می‌کنند.

تصمیم دولت دهلی‌نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر (تحت کنترل هند) که آذرماه سال گذشته از سوی دیوان عالی این کشور نیز مورد تایید قرار گرفت، اصلی ترین عامل بن بست در روابط دو کشور همسایه به شمار می‌رود.

در ۱۶ مرداد ۹۸ (۷ اوت ۲۰۱۹) یعنی ۲ روز پس از لغو ماده ۳۷۰ در منطقه جامو و کشمیر توسط دولت هند، پاکستان تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود را با هند کاهش دهد. به دنبال آن، سفیر هند از اسلام‌آباد اخراج شد. پاکستان همچنین همه روابط تجاری خود را با هند متوقف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.