واکنش مشاور نخست‌وزیر عراق به سخنان نامزد تصدی سفارت آمریکا در بغداد

 خالد الیعقوبی مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: سخنان تریسی جاکوبسن نامزد جدید دولت آمریکا برای سفارت این کشور در عراق را گوش دادیم، این سخنان حاکی از عدم درک آشکار از عراقِ جدید و رو به بهبود، دخالت در امور داخلی آن و توهین به همسایگان بود.

وی افزود: نامزد تصدی سفارت آمریکا باید از این واقعیت آگاه باشد که بخشی از سخنان او با ماموریت‌های شغل جدید وی تناسبی ندارد، وظیفه و ماموریت آتی وی در چارچوب توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی روشن ترسیم شده است.

مشاور نخست وزیر عراق در پایان، نوشت: ما مشتاقانه منتظر عملکردی هستیم که روابط خوب بین دو کشور را تقویت کند، به خصوص که ما به سمت روابط دوجانبه پیش می‌رویم که فداکاری‌های بزرگ انجام شده برای شکست تروریسم را حفظ کند.

پیش تر نیز شیخ علی الاسدی رئیس شورای سیاسی جنبش نجباء عراق در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به تریسی جاکوبسن هشدار داده بود: حواست را جمع کن و بدان که در روزهای پیش رو، سیلی‌های بعدی ما به صورتتان می‌نشیند و خواهید دید چه‌کسی حرف آخر را می‌زند.

جاکوبسن پیش از این در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفته بود که جلوی نفوذ گروه‌های عراقی به ادعای او وابسته به ایران را در عراق خواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.