مناسک حج تمرین تبری از دشمنان اسلام و شیطان صفتان است

ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: مناسک حج علاوه بر سعی بلیغ و مشکور در مسیر تقرّب و تعبّد خداوند و اظهار عبودیت کامل نسبت به ذات مقدّس حضرت حق، تمرین جهاد با نفس، تبرّی از دشمنان اسلام و اظهار برائت از شیطان و رمی شیطان و شیطان صفتان است. فلسفه حج ابراهیمی و آداب و مناسک حج، به مسلمین و مؤمنین در هر کجای جهان می‌آموزد که چگونه در عالم واقع از شیطان و شیطان صفتان اعلان برائت کنند.

خبر مرتبط
کنعانی: آزادی «حمید نوری» جلوه‌ای از دیپلماسی اقتدار وحمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تایید خبر آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی از زندان‌های سوئد گفت این اتفاق جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.

وی در ادامه این پیام افزود: همانگونه که در پیام حج امسال مقام معظم رهبری با اشاره به فجایع غزه تصریح گردیده است؛ ((برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد. این برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا باید در قول و عمل ملّتها و دولتها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلّادان تنگ کند.))

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.