سنتکام اعلام کرد: آتش‌سوزی کشتی تحت مالکیت اوکراین

 سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حوثی‌های مورد حمایت ایران ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) در ۲ حمله موشکی جداگانه کشتی فله‌بر ام/وی وربنا را که تحت مالکیت اوکراین است و با پرچم پالائو توسط لهستان فعالیت می‌کند، مورد اصابت قرار دادند.

این بیانیه افزود: خدمه این کشتی امروز (شنبه) حدود ساعت یک و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت صنعا با درخواست کمک اضطراری اعلام کردند که کشتی را ترک می‌کنند. کشتی ام/وی متا به درخواست کمک آنها پاسخ داد. متا ملوانان را سوار کرده و در حال انتقال آنها به محلی امن است. این خدمه به دلیل ادامه آتش‌سوزی و ناتوانی در مهار آن، کشتی را ترک کردند.

سنتکام بدون ارائه مستندات مدعی شد: ناوشکن ایرانی جماران در فاصله هشت مایل دریایی وربنا قرار داشت و به درخواست اضطراری آن پاسخ نداد.

فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرد: این رفتار بی‌محابا و مضر حوثی‌ها ثبات منطقه را تهدید و جان ملوانان را در دریای سرخ و خلیج عدن به خطر می‌اندازد. سنتکام به همکاری با شرکای خود برای مسئولیت‌پذیر کردن حوثی‌ها و کاهش قابلیت‌های نظامی آنها ادامه می‌دهد.

«سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب با اعلام خبر حمله به دو کشتی که عازم فلسطین اشغالی بودند، گفت که این هدیه ما به مجاهدان فلسطینی به مناسبت عید سعید قربان است.

سریع اظهار کرد: در عملیات نخست، کشتی وربنا در خلیج عدن پس از آن که هدف چند فروند موشک ارتش یمن قرار گرفت، در خلیج عدن غرق شد.

وی افزود: کشتی «توتور» نیز که با پهپاد و چندین موشک بالستیک هدف قرار گرفت در ساعات آینده در معرض خطر غرق قرار دارد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.