بسته جدید کمک مالی آمریکا به اوکراین + جزئیات

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا که در نشست به اصطلاح صلح اوکراین در سوئیس حضور دارد، از اعلام آمادگی کشورش برای اعطای بیش از ۱.۵ میلیارد دلار کمک به کی‌یف خبر داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، بر اساس ادعای این مقام آمریکا، این کمک‌ها به بخش‌هایی نظیر تقویت بخش انرژی اوکراین، رسیدگی به نیازهای بشردوستانه و تقویت امنیت این کشور اختصاص خواهند یافت.

در بیانیه صادره از سوی «کامالا هریس» در این ارتباط آمده است: این کمک شامل ۵۰۰ میلیون دلار از سوی آژانس توسعه جهانی آمریکا برای کمک به انرژی، ۳۲۴ میلیون دلار برای کمک‌های اضطراری به اوکراین و بیش از ۳۷۹ میلیون دلار کمک بشردوستانه از سوی این نهادو هم چنین وزارت امور خارجه به اوکراین است.

معاون جو بایدن در ادامه ادعا کرد که این بسته جدید از طریق حمایت از احیا و بازسازی و تقویت مقاومت اوکراین در برابر اختلال در عرضه انرژی و ایجاد زمینه‌ای به منظور بازسازی و توسعه سامانه انرژی به اوکراین در مقابله با حملات اخیر روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی به کی یف اختصاص داده می‌شود.

از سوی دیگر، کاخ سفید در این خصوص ادعا کرد: حمایت‌های اخیر به آنها کمک می‌کند تا با آسودگی در جنگ برای دفاع از اوکراین، نجات غیرنظامیان در برابر حملات و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی عمل کنند!

سوئیس در اجلاسی ۲ روزه (۱۵ و ۱۶ ژوئن - امروز و فردا ۲۶ و ۲۷ خرداد) در شهر «لوسرن» میزبان سران کشورهای غربی است. سفیر مسکو در سوئیس در ماه آوریل گفت که روسیه به این اجلاس دعوت نشده است و حتی اگر دعوت هم می‌شد، در آن شرکت نمی‌کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.