زاکانی سه شخص را به عنوان مردان دیپلماسی نام برد/باید جایگاه ممتازی برای خودمان تعریف کنیم

علیرضا زاکانی شنبه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد سیاست خارجی» در بیان دیدگاه‌هایش در حوزه سیاست خارجی کشور، گفت: سیاست خارجی ایده‌محور مبتنی بر منزلت‌طلبانه را در دستور کار دارم.

وی ادامه داد: سیاست خارجی به واسطه اینکه انقلاب اسلامی پیام جدیدی را برای جهان داشت و می‌توان آثارش را در جهان مشاهده کرد، برای ما اهمیت دارد؛ چون فرهنگ ایرانی اسلامی و موقعیت جغرافیایی ایران در غرب آسیا دارای اهمیت است. به همین دلیل باید سیاست خارجی را در صدر اولویت برنامه‌های کشور داشت.

زاکانی گفت: سلیمانی، رئیسی و امیرعبدالهیان مردان دیپلماسی بودند.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حوزه خاورمیانه به خصوص برای نظم نوین و خاورمیانه بزرگ، گفت: بعد از عملیات وعده صادق اعتبار مضاعفی برای ایران و محور مقاومت ایجاد شده است. این مسئله اهمیت کار را برای ما بیشتر کرده است. باید در این حوزه کنشگر فعال شویم.

خبر مرتبط
زاکانی: قدرت را با مردم به اشتراک می‌گذاریم / بسته رفاه در نظر گرفته ایم

علیرضا زاکانی گفت: ۷۰ درصد مردم بسته‌های معیشتی دریافت خواهند کرد تا سر گرسنه بر بالین نگذارند. با این کار فقر مطلق را کاهش می‌دهم.

این کاندیدای انتخاباتی بیان کرد: در شرایط جدید جهانی جایگاه ممتازی باید برای خودمان تعریف کنیم. اولویت اول بنده در حوزه سیاست خارجی ارتقای کرامت انسانی و سعادت بشری است. توانمندی‌های اختصاصی‌مان که مکتب امام و راهبری مقام معظم رهبری است را برای خودمان در نظر گرفته‌ایم.

زاکانی اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در غرب آسیا باید به عنوان توانمندی ویژه کشور مبنا قرار گیرد. کریدور شمال و جنوب نیز در این مسیر اهمیت زیادی دارد. باید از این کریدور در جهت منافع همه کشورهای منطقه استفاده کرد.

وی گفت: ارتباط همسایگی و عمق بخشی محور مقاومت، ایجاد پیوستگی فرهنگی با ملت‌ها و ایجاد پیوستگی با همه دولت‌های همسایه حتی با عربستان جزو برنامه‌هایم در حوزه سیاست خارجی است. در این زمینه‌ها می‌توان پیمان‌های دفاعی و امنیتی با همسایگان بست. ایران می‌تواند محور نقش‌آفرین در منطقه قفقاز، یمن، لبنان و عراق باشد.

 

* در این میزگرد سیاست خارجی، سید محمدکاظم سجادپور، ابراهیم متقی، فواد ایزدی به عنوان کارشناس و جلال دهقانی فیروزآبادی و مجید غلام‌زاده به عنوان مشاوران زاکانی حضور دارند.

این خبر تکمیل می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.