اقدام جدید کره شمالی در مرزش با کره‌جنوبی

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی امروز (شنبه) به نقل از یک منبع نظامی ناشناس نوشت، ساخت این دیوار اخیرا در بخش‌هایی از عرض ۲ کیلومتری از شمالی‌ترین لبه ناحیه غیرنظامی شده و خط تعیین مرز نظامی که شبه‌جزیره کره را ۲ قسمت می‌کند، صورت گرفته است.

خبر مرتبط
واکنش کره شمالی به : کنفرانس صلح اوکراین / مضحک است

رسانه دولتی کره شمالی نوشت کنفرانسی که قرار است به میزبانی سوئیس با موضوع صلح اوکراین برگزار شود به دلیل شرکت نکردن روسیه به عنوان یکی از طرف‌های جنگ اوکراین در آن پوچ و مضحک است.

در این گزارش نوشته شد که انگیزه کره شمالی از ساخت آن مشخص نیست. یونهاپ نیز اطلاعاتی درباره ارتفاع و عرض این دیوارها ارائه نکرده است.

سربازان کره جنوبی اوایل ماه جاری میلادی گلوله‌های هشداری را بعد از آنکه سربازان کره شمالی با بیل و کلنگ برای مدت کوتاهی از خط تعیین مرز نظامی عبور کردند، شلیک کردند و خبرگزاری یونهاپ گمانه‌زنی کرد که برنامه ساخت دیوار کره شمالی احتمالا با ساخت این دیوار مرتبط است.

روابط بین دو کره اخیرا بعد از گزارش‌ها درباره اینکه پیونگ‌یانگ بالون‌های حاوی زباله و فضولات را به سمت کره جنوبی فرستاده و سئول نیز به تلافی آن بلندگوهای پخش تبلیغات در مرز را روشن کرده، تیره شد. دو کره صدها هزار سرباز و بخش زیادی از قدرت آتش خود را در نزدیکی مرز دو کره مستقر کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.