واکنش آنتونوف به تصمیم گروه هفت درباره اموال توقیف‌شده روسیه

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در پستی برای پیام‌رسان تلگرام سفارت روسیه نوشت: «تصمیم گروه هفت جهت استفاده از اموال توقیف‌شده روسیه برای نیازهای کی‌یف اقدامی نامشروع است. مشخص است که انگیزه سیاسی در کار است تا از رژیم کی‌یف حمایت کنند؛ رژیمی که سرنوشت هزاران مردمان عادی اوکراینی که‌ در میدان نبرد می‌میرند، برایش مهم نیست.»

خبر مرتبط
تداوم حملات پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه

مقامات محلی روسیه اعلام کردند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور چند پهپاد در در مناطق روستوف و بلگورود رهگیری و منهدم کردند.

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی گزارش کرد: «گروه هفت نمی‌خواهد وضعیت را در جهان تغییر دهد و فروپاشی نظم مبتنی بر قواعد را انکار می‌کند. گروه هفت بیش از پیش در ورطه بحران اوکراین فرو می‌رود به‌طوری که کشورهای پیشرو غربی دیگر نمی‌توانند از آن خارج شوند.»

آناتولی آنتونوف هم‌چنین افزود: «وام پیشنهادی گروه هفت برای اوکراین با پول دزدی تامین می‌شود و ایالات متحده در تلاش است تا دست‌نشانده‌های خود را مجبور کند که مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. در اروپا، خطر سیاست‌های ایالات متحده دیده نمی‌شود، زیرا تلاش این است که دست‌نشانده‌های خود را مجبور کنند، مسئولیت وامی را که با پول‌های دزدی تامین شده، برعهده بگیرند.»

خبر مرتبط
عدم اتفاق نظر اعضای اتحادیه اروپا درباره روسیه

منابع رسانه‌ای اطلاع دادند که که بروکسل به دلیل مخالفت آلمان در مورد دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه به توافق نرسیده است.

وی تاکید کرد: «این اصلا وام نیست، بلکه یک دروغ عادی است. این مبالغ که اساسا دزدی و اختلاس است، در ورطه بی‌انتهای بودجه کی‌یف مفقود خواهد شد. شاید باید به قراردادهای سودآور صنعت دفاعی آمریکا اضافه کنند و شاید هم همه اینها صرفا تمایل واشنگتن برای جبران شکست‌های اقتصادی ایالات متحده از طریق تجارت تسلیحات است.»

سران کشورهای گروه هفت طی نشستی در ایتالیا به این توافق رسیدند که ۵۰ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص دهند و آنها می‌خواهند این کار را با دارایی‌های مسدود شده روسیه به عنوان وثیقه انجام دهند.

گروه هفت موسوم به جی۷ شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است. ایتالیا به‌عنوان میزبان از چندین رهبر آفریقایی – رئیس‌جمهور الجزایر، رئیس‌جمهور کنیا و رئیس‌جمهور تونس - دعوت کرد تا بر ابتکارات ایتالیا در آفریقا تاکید کنند. از دیگر مهمانان این نشست سه‌روزه که از پنجشنبه آغاز شد شد، می‌توان به «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.