بیانیه جدید سنتکام صادر شد/طرح یک ادعای جدید درباره یمن

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد انصارالله یمن یک کشتی باری یونانی را با یک قایق بدون سرنشین هدف قرار داد که منجر به مفقود شدن یکی از ملوانان و فرار خدمه شده است.

خبر مرتبط
سنتکام مدعی شد: برخورد ۲ موشک یمن به یک کشتی در خلیج عدن

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد که دو موشک کروز ضدکشتی نیروهای یمن به یک کشتی در خلیج عدن برخورد کرده است.

به گزارش الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا افزود: کشتی یونانی آسیب دیده در دریای سرخ توسط خدمه رها شده و آب به آرامی در حال نفوذ به داخل آن است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه بیانیه خود سلاح‌های انصارالله یمن را به منزله تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف دریایی و نیز کشتی‌ها در منطقه دانست.

خبر مرتبط
ادعای جدید سنتکام درباره موشک‌های کروز یمن

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: فرماندهی مرکزی آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ پرتابگر موشک کروز ضدکشتی را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن با موفقیت منهدم کرد.

این فرماندهی در این بیانیه مدعی شد: «پهپاد شلیک شده توسط حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت دریای سرخ و نیز هفت رادار در منطقه داخل یمن که توسط آنها در حملات به کشتی‌ها استفاده می‌شود، منهدم کرده است.»

این فرماندهی در ادامه ادعاهای خود افزود: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ قایق بدون سرنشین را که حوثی‌ها (انصارالله) به آب انداخته بودند در دریای سرخ منهدم کردیم.»

همچنین شبکه المسیره گزارش داد طبق تحقیق شبکه آمریکایی «نیوزنشن» از روی کشتی «آیزنهاور» در دریای سرخ، خدمه کشتی «یو اس اس آیزنهاور» تقریباً روزانه با حملاتی از یمن مواجه می‌شوند.

فرمانده ناوشکن یو اس اس لابون به شبکه آمریکایی «نیوزنشن» گفت: ما اولین ناو تاریخ هستیم که در رویارویی دریایی با موشک‌های بالستیک مقابله می‌کنیم.

کریس هیل، فرمانده ناو هواپیمابر «آیزنهاور» به شبکه آمریکایی «نیوزنیشن» گفت: حوثی‌ها (انصارالله) «تقریباً روزانه حملاتی را در دریا انجام می‌دهند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.